مي حلمي عن طلاقها من محمد رشاد .. «في عروسة تسيب فرحها وتمشي »

تحدثت الإعلامية مي حلمي عن طلاقها من المطرب محمد رشاد للمرة الأولي، بعدما تعرضت للهجوم خلال الفترة الماضية.

وظهرت 'حلمي' خلال فيديو عبر خاصية 'الأستوري' عبر حسابها الشخصي علي موقع تبادل الصور والفيديوهات 'انستجرام'، 'تجربة الطلاق مريرة، خاصة عندما يتم تأويل كل شيء ضدي'.

وأضافت،'تجربة الطلاق تجربة صعبة جدا، تجربة الخيانة صعبة وتجربة الغدر من أقرب حد ليك صعبة، مش معنى كده أننا بنتكلم عن حد عشان نشوه صورته، بتكلم عن الست ازاي بتفقد أمان ومصداقية وثقة في الناس اللي حواليها، ازاي الناس بتقدر تتخلى في ثانية وتبيع وتنسى دي حاجة تالتة بقى، على ما أعتقد كنت محتاجة أحكي الكلام ده عشان أحس أني خلاص صافية'.

ووجهت الشكر للإعلامية ريهام سعيد وصديقتيها سارة الطباخ وعفاف محروس لوقفهم بجوارها في محنتها قائلة، 'أنتي نعمة الصاحبة يا ريهام، كنتي في ضهري من يوم الفرح تكلميني تطمني عليا، معملتش أي حاجة غير أنها وقفت تدافع عن واحدة متعرفهاش غير أنها زميلة بس'.

واستطردت حديثها، 'لكل واحدة بتتساب  لوحدها .. أنتىي قوية والله، في تفاصيل نفسي أقولها في الغدر وأنك تتجوزي وتطلقي عموما أنا اتبهدلت سنتين.. تجربة مريرة بكل مافيها ومش عايزة ارجعها، وأنا مظلومة لمدة سنتين، هو فيه عروسة بتسيب فرحها وتمشي، صعب أبص في عين أهلي وأصحابي ومش معايا ربع جنيه ووقفت على رجلي تاني'.

مي حلمي تكشف تفاصيل طلاقها من محمد رشاد .. «اتبهدلت والخيانة صعبة»

أحمد حلمي يظهر مع مني زكي وابنته لي لي في افتتاح مهرجان القاهرة