آمال رمزي في سن الـ 80: باخد حقن بوتوكس.. و«طبيبة شرعية» رجعتني للشاشة

كشفت الفنانة آمال رمزي أسرار من حياتها الشخصية بعد سنوات من الغياب، قائلة: «اسمي الحقيقي كمالات، والفنان أحمد رمزي قال اسميها آمال رمزي وقد كان وبقى اسمي الفني».

تصريحات آمال رمزي

تحدثت آمال ماهر في تصريحات تلفزيونية لها عن موقفها من عمليات التجميل وعدم الإنجاب قائلة: «أنا مع إني أعمل حقنة بوتوكس بس أرفض جراحات التجميل، أنا كل لما يجيلي شغل باخد حقنة بوتوكس عند دكتور متخصص».

وتابعت: «مندمتش على عدم إنجابي علشان أخويا سابلي ولاده أربيهم ومحستش إني اتحرمت من الأولاد ومعوضني إحساس الأمومة».

آمال رمزي آمال رمزي

سر جمال ورشاقة آمال رمزي

وعن سر جمال ورشاقة آمال رمزي البالغة من العمر 80 عاما، علقت الفنانة القديرة قائلة: «باكل قليل وبليل لازم زبادي ومش بتعشى والفطار شاي بلبن مع ساندوتش الجبنة، ومش باكل نجرسكو إلا مرة في الشهر، ومستحيل أكل محشي».

وأشارت إلى أنها تعود للشاشة من جديد بعد غيابها، من خلال مسلسل طبيبة شرعية، مضيفة: «بحضر الفترة دي لـ مسلسل طبيبة شرعية مع مروة عبد المنعم وياسر علي ماهر وبجسد دور مراته، ومعجبة جدًا بالشخصية لأني عاملة دور الست اللي ليها كلمتها وبقيلي فيه يومين تصوير بس».

وقالت آمال رمزي عن بداياتها الفنية: «اتفاجئت أما قالولي السندريلا اخترتك عشان تعملي دور أختها، وبقت أروحلها أمي جابت مصمم أزياء السندريلا وعملي حاجات مناسبة لسني وقعدت مع سعاد حسني 3 شهور بنعمل كل حاجة سوا كما اشتغلت مع نادية لطفي وكانوا بيعلموني».

آمال رمزي آمال رمزي

آمال رمزي آمال رمزي