أول تعليق من عصام صاصا بعد الإفراج عنه: هفضل شايل ذنب الراجل

وجه عصام صاصا مؤدي المهرجانات رسالة مفاجئة بعد الإفراج عنه، وإخلاء سبيله من النيابة، بعد القبض عليه بسبب دهسه شخص بسيارته على الطريق الدائري.

كتب عصام صاصا عبر خاصية الستوري التابعة لحسابه الرسمي بموقع انستجرام: «الحمد الله على قضاء ربنا اللهم لا اعتراض.. ربنا يرحم الراجل اللي أنا هفضل شايل ذنبه طول عمري».

الإفراج عن عصام صاصا

وتابع: «بس ربنا شاهد على اللي حصل، ومحدش هيحس باللي أنا شوفته وعيشته الساعات اللي فاتت.. ربنا يصبر أهله ويرحمه، شكرًا لكل أخواتي اللي سألوا عليا وشكرًا لكل الناس اللي دافعت عن عصام صاصا».

واختتم عصام صاصا: «شكرًا للناس اللي عارفة أن عصام لا يمكن يأذي حد بس ده قضاء ربنا.. وأنا طبعًا ليا حق الرد بس أنا فعلًا تعبان جدًا واللي أنا فيه مش سهل ياريت تقدروا ده ولما أحس إني بقيت أحسن شوية هوضح كل حاجة».

عصام صاصا عصام صاصا

أزمة عصام صاصا

كان قد غادر مطرب المهرجانات عصام صاصا قسم شرطة الطالبية، عقب انتهائه من إجراءات إخلاء سبيله وسداد 30 ألف جنيه الكفالة المالية التي قدرتها النيابة العامة، أمس الاثنين، وذلك عقب وصوله من مصلحة الطب الشرعي، لإجراء تحليل المخدرات وبيان تعاطيه مواد مخدرة أو مسكرة وقت وقوع الحادث، الذي تسبب في قتل أربعيني عن طريق الخطأ.

عصام صاصا