القصة الكاملة وراء تنمر مي العيدان علي أحمد بدير ووصفه بـ«الأقرع».. وابنته ترد «غلطتي وأنا مش هسكت»

أثارت الإعلامية الكويتية مي العيدان ضجة كبيرة في الساعات الماضية بوصفها الفنان أحمد بدير بـ'الأقرع'.

ونشرت صورة له وابنته وعلقت: 'صورة ابنة الفنان أحمد بدير.. والله طلعت بنته مزة، بنت الأقرع'.

فقامت 'سارة'، ابنة أحمد بدير، بالرد عليها بعدما تنمرت على والدها وكتبت: 'طيب أنا صحيت من النوم النهارده لقيت مصر كلها بعتالي عن بوست أستاذة مي العيدان الإعلامية، أنا أسمع عن حضرتك طبعًا وأعرف إنك شخص مشاكس يعشق التنمر وخصوصًا التنمر على الفنانين!'.

وأضافت: 'بس حابة أوضحلك كام حاجة كدة: أولًا.. أنا أبويا نجم كبير من نجوم الوطن العربي ومحدش هيسمحلك تتكلمي عليه نص كلمة، وأعتقد إنك شوفتي ده كفاية في هجوم الوطن العربي كله عليكي، اللي أنا نفسي اتفاجئت بيه وبشكر كل الناس اللي ردت غيبتنا!'.

وتابعت: 'ثانيًا لو الفنانين بالنسبة لك حياتهم مستباحة فأنا مش فنانة عشان تحطيني معاهم في جملة مفيدة (مع احترامي لكل الفنانين طبعًا)، ثالثًا .. أبويا اللي حضرتك بتغلطي فيه ده علمني أرفض التنمر بجميع أشكاله، وحضرتك غلطتي فأنا أكيد مش هسكت!، وأخيرًا أنا أبويا زي القمر ورأيك بعد إذنك احتفظي بيه لنفسك بعد كدة'.

وعلقت مي العيدان على رد سارة ابنته بشأن مقاضتها على إنستجرام، وكتبت: 'ارد على هذا الخبر احب اقول ل احمد بدير المحاكم مفتوحه من ٧ صباحا توكل على الله و اللي ما اطاوله في أَيَّدَك طاوله برجلك. . قضيتك خسرانه من الان بان القانون يحاسب على السب و القذف و نسب شيء ليس فيك اصلا و انا قلت بنته مزه طلعت بنت القرع و انت فعلا اقرع و في مليون مقطع في مسرحياتك و انت تضحك الناس على قرعتك ومع احترامي سهير البابلي تفت على صلعتك في رَيَّا وسكينه ليش ما اعتبرتها اهانه'.

وأضافت،'اعتقد التفله حتى لو تمثيل جارحه خاصه اذا مصوره وارجع اقولك اللي ما اطاوله ب ايدك طاوله برجلك انت شعرك مو مثل رشدي اباظه لحواجبك و انا نسبت شيء ليس فيك انت شوف صورتك جنبي وشوف اذا انت اقرع ولا بشعر .. بس خلي المحامي يطلع له بقرشين منك ماشي ماحركت فيني شعره بس عشان اتعرف اني ديمقراطية نشرت رد بنتك و ردك وخليت التعليقات مفتوحه ما أغلقتها وللعلم ترى عندي بدل المحامي ٦ وافهم بالقانون و حافظته'.

الفنان أحمد بدير: «محمد على متخلف ..ومصيره الجنون مثل وائل غنيم» .. فيديو

أحمد بدير: 2019 عام حصد الانجازات .. و«هقبض فلوس كتيرة» … فيديو