بهاء الدين محمد يهاجم شيرين عبدالوهاب: «أول مرة ألاقي حد بيحارب نفسه»

هاجم الشاعر الغنائي بهاء الدين محمد، الفنانة شيرين عبد الوهاب، بعد تصريحها عن ندمها على غناء أغنية «ما تجرحنيش».

وكتب بهاء الدين، عبر حسابه على موقع «فيس بوك»: «مش متعود أرد على أي حد.. ولكن لما حد يتجاوز حدوده لازم يقف مكانه ويعرف إنه مهما اتعود يغلط لازم ييجي عند بعض الأسماء ويحاسب ويخلي باله، وخاصة لما حد في كل كارثة يدافع عنها».

وأضاف، «هتكلم باختصار جدا.. المشهد الأول: أول يوم دخلت شيرين عبدالوهاب مكتبي كانت مع الأستاذ نصر محروس اللي هو صاحب الفضل في تقديمها، وبعد دقائق من اللقاء لقينا شيرين بتبكي، وسألها (نصر) بتعيطي ليه؟ ردت علشان أنا قاعدة مع الأستاذ بهاء».

وتابع، «المشهد الثاني: رشحتها تغني (كتير بنعشق) ولولا موافقة نصر احتراما للعشرة اللي بنا ماكانتش هتغنيها لأنها كانت موقوفة من النقابة، والمشهد الثالث: لما فوجئت بمدير أعمالها الرجل اللي أنا بحبه وبحترمه لقيته بيكلمني نيابة عنها، ويقولي سمعني الجديد، وده طبعا خطأ لأن اللي بيغني مهما كان اسمه مش المفروض يغلط غلطة زي دي، لأن المشهد ده مش لايق على المشهد الأول'.

واستطرد حديثه، «المشهد الرابع والأخير: أغنية (ماتجرحنيش)، أنا لحد الآن مش عاجبني غُنا شيرين مع احترامي الكامل لصوتها، وأكيد لولا الأستاذ نصر ما كانش هيتم اللقاء، و(ماتجرحنيش) من أهم أعمالي ومن حقي أدافع عنها نتاج تهور اللي غنيتها، وكمان لأول مرة ألاقى حد بيحارب نَفسه، وبيغلط في مبدعين اشتركوا في صناعته، وعشان أكتب الكلام ده يبقى شيرين غلطانة كالعادة، بس كان لازم أقولها ما تعمليش كده تاني، وأنتي بتكبري بس مش هتعدي حدود حجم بعض الأسماء ولا أعمالهم' .

يذكر أن شيرين عبدالوهاب، كانت قد أعلنت مؤخرا عبر «ستوري» حسابها على «إنستجرام»، أنها ندمت على غناء أغنية «ما تجرحنيش» للشاعر الغنائي بهاء الدين محمد.

شيرين عبد الوهاب: «مبقتش بحب حسام حبيب ولو طلب يرجع لي هرفض طبعا»

أول تعليق من شيرين عبد الوهاب على أخبار عودتها لـ حسام حبيب