تعليق قوي من نجوم الفن على تريند مندوب الشحن : انتهاك خصوصية وتجسس

علقت الإعلامية مفيدة شيحة على قصة مندوب الشحن التي تصدرت التريند، بمؤشر البحث الأشهر جوجل، ومواقع التواصل الاجتماعي المختلفة.

تعليق مفيدة شيحة على قصة مندوب الشحن

قالت الإعلامية مفيدة شيحة في برنامجها التلفزيوني، إن تصرف مندوب الشحن يعد تجسس وضد الدين، وتعد اختراق للخصوصية، وتصرف غير أمين.

وأضافت: «أنا لو مندوب توصيل قالي الفستان اللي انتي جايباه هتلبسيه فين، هقوله أي شيء عشان يجيلي وأشوفه بنفسي، وساعتها كنت هضربه قلمين على وشه، أو هبلغ عنه الشرطة».

مفيدة شيحة مفيدة شيحة

تعليق نجوم الفن على تريند مندوب الشحن

وعلق عدد من نجوم الفن على تريند مندوب الشحن، من بينهم الفنان محمد هنيدي الذي نشر صورة من أحد أفلامه، وعلق قائلًا: «فين أيام مندوب الديلفري المحترم اللى كان بياكل نص الأوردر، بس ويدهولك بكل سعادة واحترام».

بينما علقت الكاتبة والسيناريست إنجي علاء، زوجة الفنان يوسف الشريف، وكتبت عبر حسابها الرسمي بموقع فيس بوك: «مش عايزة أكون سخيفة بس موضوع مندوب الأوردر ده لو حقيقي فهو فيه كم كبير من التجاوزات.. أولا انتهاك خصوصية الناس لأنه عيب يفتح يشوف الأوردر فيه ايه، وثانيا قلة ذوق أنه يتكلم عنه حتى لو شافه صدفة ويتدخل في اللي مالوش فيه».

وتابعت: «ثالثًا قلة وعي بآداب المهنة ووجهة غير مشرفة للمنتج اللي بيوصله يعني جهل وقلة دين وأدب وأخلاق وثقافة والعيب على شركة التوصيل كمان لازم يكون عندهم معايير للعمل وقوانين للتعامل مع التجاوزات اللي من النوع ده.. حقيقي مأساة».

إنجي علاء تعلق على تريند مندوب الشحن إنجي علاء تعلق على تريند مندوب الشحن

أسما إبراهيم تعلق على تريند مندوب الدليفري

وعلقت أسما إبراهيم على تريند مندوب الدليفري، وكتبت عبر حسابها بموقع فيس بوك: «حوار المندوب ده أكبر مثال على اقتحام خصوصية الأشخاص بشكل عام.. موضوع مرعب لكل بنت مش كوميدي خالص».

محمد هنيدي يعلق على تريند مندوب الشحن محمد هنيدي يعلق على تريند مندوب الشحن