تفاصيل انفصال محمود المهدي عن منة عرفة.. تزوج 3 مرات وتعرف عليها في كواليس فيلم 666

أعلن الفنان محمود المهدي انفصاله عن النجمة منة عرفة، بعد زواج استمر 6 أشهر فقط، وذلك من خلال خاصية الاستوري على حسابه الرسمي عبر إنستجرام.

وكتب المهدي :«تم الانفصال كل حاجة قسمة ونصيب وربنا يوفقها في حياتها اللي اختارتها».

وكشف المهدي عن سبب الانفصال وكتب على إنستجرام :«أنا كراجل شرقي صعيدي في حاجات مش هتنفع معايا وهتوقفها عن شغلها وحلمها وأصدقائها في الوسط الفني فأكيد مش هقف في ده وربنا يكرمها في المجال الفني وتوصل أعلى حاجة فيه بالتوفيق للجميع».

وكانت منة عرفة قد أكدت من خلال لقاء مؤخرًا عن عدم رغبتها في إقامة حفل زفاف وقالت: 'فلوس كتير أوي بتروح والناس اللي بتيجي هي اللي بيتعملها فقرات وبتاكل وبتشرب ومرتاحة وإحنا إللى متبهدلين ومش هيعجبهم هيطلعوا يقولوا شوفوا كانت لابسة إيه'.

كما أكدت على أنها ستقضي شهر العسل مع زوجها محمود المهدي في جزر المالديف، مشيرة إلى أنها لم تشترط هي وعائلتها عليه دفع مهر أو كتابة قائمة بالتجهيزات، واكتفوا بكتابة مبلغ مؤخر الصداق فقط.

مهرجان

وطرحت منة عرفة هي وزوجها السابق محمود المهدي أغنية مهرجانات بعنوان 'أنا قلبي دق' منذ عدة أيام من كلمات حودة جوكر، وتوزيع زيزو المايسترو.

وكتبت منة عرفة مؤخرًا منشور تتغزل به في زوجها تقول :'الي زوجي و رجل احلامي .. في كل موقف صعب بيعدي علينا بتثبتلي فيه انك رجل مفيش منه كتير و في كل لحظه حلوه بتعدي مابينا بنبهر ب اد ايه انا انسانة محظوظة و ربنا بيحبني عشان رزقني براجل زيك، أنت السعادة و الفرحة و الأمان الي كنت محرومة منهم عشان مكنتش في حياتي يا حياتي».

وأضافت: «انت هديتي من ربنا الي كل يوم و كل لحظة بشكر ربنا عليها، انت العوض الي كنت مستنياه طول حياتي ، غيرتني و غيرت حياتي كلها للاحسن ، جيت بدلت كل الحزن و الوجع و الخوف ب حب و امان و استقرار و زكريات حلوه زيك ، انت ارجل و اجدع و احن و احلي راجل انا شفته في حياتي».

وأتمت: «ربنا يديمك احلي نعمه في حياتي و يخليك ليا و ميحرمنيش منك و يحميك من كل شر و يسعدك و يفرح قلبك زي ما دايماً بتفرحني ، كل الكلام دا ميوصفش 1% من حبي و احترامي ليك بجد بحبك يا توأم الروح و الشكل يا من تنتمي له روحي و وجداني و هويتي».

يوتيوبر

يذكر أن محمود المهدي هو يوتيوبر وشاب لديه 31 عامًا مبتدئ في الوسط الفني، لم يشارك سوى بعمل فني واحد هو فيلم 666 مع وفاء عامر، عايدة غنيم، سامي مغاوري، ومن تأليف أحمد عاشور، وإخراج وائل عبد القادر،.

تخرج من المعهد العالي للفنون المسرحية قسم تمثيل وإخراج عام 2008، كما تزوج مرتين قبل زواجه من منة عرفة، ولديه 3 بنات من زوجته الأولى.

منة عرفة عن زوجها محمود المهدي : «صارحني أنه تزوج مرتين وعنده 3 بنات »

منة فضالي تنتهي من تصوير مشاهدها بمسلسل ورا كل باب