حمو بيكا لهانى شاكر:«يرضيك اتحبس ومشفش أبنى.. أنا عايز آكل عيش»

وجه المطرب الشعبي حمو بيكا رسالة إلي نقيب المهن الموسيقية هاني شاكر بعد ظهوره في حفل زفاف ابنه الموسيقار هاني مهنا، والهجوم الذي تعرض له بعد تأكيد الأخير أنه لم يعزمه علي حفل الزفاف .

وقال 'بيكا' خلال فيديو عبر حسابه الشخصي علي موقع 'فيس بوك'، 'بعتذر للأستاذ هاني شاكر وكل أعضاء المجلس، أنا خرجت خلال هذا الفيديو بعدما نفى الموسيقار هاني مهنا دعوته لي مع حسن شاكوش وعمر كمال لحفل زفاف ابنته هنادي، وتأكيده علي حضور النجوم فقط قائلاً،'كل الإحترام والتقدير لكل النجوم الحاضرين حفل الزفاف'، ووجه رسالة إلي هنادي مهنا قائلاً، 'مش زعلانين من باباكي علي اللي قاله، ربنا يجعل بينكم الذرية الصالحة يا أحلي عروسة في الدنيا ليك الاحترام والتقدير'.

وتابع،'أنا شاب لسه متجوز من شهر و10 أيام وجاي لي مولود في السكة واتحكم عليا بسنتين، يرضيكوا أتحبس ومشوفش ابني، كل ده عشان بدافع عن 'لقمة عيشي'، عارف أن استاذ هاني شاكر مش هيرضيه أن ابني يتولد وأنا محبوس'.

كما خرج الفنان حسن شاكوش عن صمته بعد الهجوم الذي تعرض له، بعد حضوره حفل زفاف الفنان أحمد خالد صالح علي هنادي مهنا .

وقال حسن شاكوش خلال فيديو 'لايف' عبر صفحته قائلاً، 'هنادي أتواصلت مع عمر كمال، وحاولت تأخد رقمي من عمر عشان تعزمني، لكن أنا مبردش علي أرقام غريبة، ولكن 'عمر' أكد علي حضوري بالفرح مع حمو بيكا، وتلقائي بعد مروحنا الفرح وطلعنا وغنينا وقدمنوا في 'المايك، وقبلنا دعوة الفرح من هنادي'.

وأضاف 'شاكوش'، 'اتفاجئت أن الأستاذ هاني مهنا، لم يعزمنا علي حفل الزفاف'، ووجه 'حسن' له رسالة علي المستوي الشخصي 'نحن لا نعرفك معرفة شخصية، ولكننا قبلنا الدعوة من ابنتك هنادي مهني، لأن لدينا أصل وأهالينا ربونا أن لما حد يكون محتاج حاجة بنعملها ونفذها '.

هانى مهنا أعلن فى تصريحات صحفية انه لم يقم بدعوة حمو بيكا وحسن شاكوش وعمر كمال للغناء فى حفل زفاف ابنته هنادى مهنا على الفنان أحمد خالد صالح. واستنكرت نقابة المهن الموسيقية دعوة هاتى مهنا للثلاثى بيكا وشاكوش وكمال لاحياء حفل زفاف ابنة المايسترو الكبير وأحد أعضاءها.

هنادي مهنا: «أنا اللي عزمت شاكوش وبيكا وكمال وبابا ميعرفش »

حسن شاكوش لهاني مهنا: «احنا نجوم ومش قليلين وبنتك عزمتنا»

عمر كمال يرد على منتقديه بسبب لوردينا: أنتم اللي شهرتوها واحنا اللي بنعمل التريند

عمر كمال يرد على هاني مهنا: حضرنا بدعوة من بنتك.. «احنا ناس محترمة»

حمو بيكا يتراجع وينصح الشباب: «الجواز حلو.. أنا بحب مراتي»

حبس حمو بيكا عامين وتغريمه 200 ألف جنيه في سب هاني شاكر

https://www.facebook.com/hamooobika/videos/2703191550009724/?q=%D8%AD%D9%85%D9%88%20%D8%A8%D9%8A%D9%83%D8%A7%20%2F%20hamo%20bika&epa=SEARCH_BOX