رحمة أحمد تتعرض لهجوم عنيف من الجمهور بسبب صراخ مربوحة في مسلسل الكبير.. كيف دافع عنها نجوم الفن

تعرضت الفنانة رحمة أحمد لهجوم عنيف الساعات الماضية، عبر مواقع التواصل الاجتماعي بسبب صراخها وصوتها العالي في شخصية مربوحة التي تقدمها ضمن أحداث مسلسل الكبير الموسم السابع.

رحمة أحمد تتعرض لهجوم

كتب المؤلف أيمن سليم عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: «زعيق وحزق وصويت ونواح وحيزن مغلي.. إحنا ناقصين توتر وعبث، ده نتيجة النفخة والنجاح المفاجئ اللي حصل لمربوحة».

وكتبت مشاهده آخرى: «السنه اللي فاتت كانت مقبوله الي حد ما ولكن السنه دي فعلا اوفر في الأداء وصوت عالي واستخفاف. هو اصلا ليه جزء سابع من الكبير خلاص كفايه ويدور علي فكره جديده يعملها افضل من الاستسهال في التكرار»

ومن التعليقات أيضًا: «مربوحة في مسلسل الكبير واقفة في المنطقة اللي لازم تفصل فيها بين طبيعة شغلها قبل كده على المسرح وبين التليفزيون».

وتابع: «ممثل المسرح لازم يبقى صوته مسموع عشان يغطي القاعة، بس في التليفزيون الصوت العالي جدًا والصريخ واللبس بألوان أوفر وكتير ومش متناسقة مابيعملش كوميديا بيعمل توتر أتمنى ما تبقاش نقطة ضعف تقضي على المسلسل».

نجوم الفن يدعمون رحمة أحمد

المنتج محمد العدل، حرص على الدفاع عن رحمة أحمد، وكتب: «فيه توجه عام ضد رحمة احمد .. اهدوا شوية عليها بلاش القسوة دى».

وكتب الفنان طه دسوقي عبر حسابه أيضًا: «مربوحة، رحمة أحمد مش بييجي منها كتير والله».

وكتب الفنان محمد علي رزق: «حملة ممنهجة وسخيفة، ممكن رحمة لقلة خبرتها تكون مزوده إنفعالاتها شوية، بس ده مينفيش إن رحمة شاطرة وموهوبة».

وتابع: «تصيب و تخطئ زيها زي أي فنان…لكن الحمله السخيفة دي إللي واضح إنها مدفوعة الأجر .حسبي الله و نعم الوكيل في إللي وراها».

مسلسل الكبير

مسلسل الكبير أوي 7 يخوض بطولته عدد كبير من الفنانين من بينهم أحمد مكي ورحمة أحمد فرج ومحمد سلام ومصطفى غريب وبيومي فؤاد وسماء إبراهيم ومن تأليف مصطفى صقر، ومن إخراج أحمد الجندي.

ملخص الحلقة الأولى لمسلسل الكبير أوي 7.. ظهور لورديانا وخيانة مكي لـ رحمة أحمد

رحمة أحمد فرج تعلق على مشهد زواج أحمد مكي من لورديانا في الكبير أوي 7

مسلسلات رمضان 2023.. رحمة أحمد تروج لمسلسل الكبير أوي الجزء السابع

رحمة أحمد: حلمي تحقق ومثلت جنب محمد هنيدي في فيلم واحد

رحمة أحمد: دخلت مجال التمثيل بالصدفة .. وورثت خفة الدم من والدتي