سلمى أبو ضيف توجه رسالة لوالدتها صفاء القلوب: أسفة لو مش بعرف اعبرلك عن حبي ليكي

سلمى أبو ضيف حرصت على توجيه رسالة لوالدتها التي تدعى صفاء القلوب، بمناسبة الاحتفال بعيد الأم.

سلمى أبو ضيف توجه رسالة لوالدتها

كتبت الفنانة سلمى أبو ضيف عبر حسابها بموقع إنستجرام: «من هي صفاء القلوب، صفاء القلوب هي القلب الصافي والأم الحنون لكل حد، القلب الكبير اللي بيحضن كل الناس».

وتابعت سلمى أبو ضيف حديثها، وقالت: «صفاء القلوب اللي دائماً بتشوف الجمال و الصفاء في كل الناس، الروح المنورة وسط كل الناس، صفاء القلوب أمي اللي معرفش أعيش من غيرها ودائمًا بجري عليها في أي وقت، أمي وصحبتي اللي ضحت بكل حاجة في الدنيا عشانا».

واختتمت حديثها، وقالت: «مثلي الأعلى الوحيد و ملهمتي و معلمتي في الحياة اللي بتمني أكون في ربع قلبها و تسامحها وذكائها و حكمتها و صبرها. و الله مفيش كلام ممكن يوفي او يعبر عن حبنا ليكي يا ماما، ربنا يارب يطول في عمرك و يسعدك و يارب عمري ما أضيقك و لا أزعلك أبداً .. انتي هديتي في الدنيا، شكراً علي كل حاجة حضرتك عملتهالنا .. بحبك و أسفة لو مش بعرف أوي أعبرلك عن حبي ليكي كويس».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Salma Abu Deif (@salmaabudeif)

سلمى أبو ضيف في مسلسل رسالة الإمام

سلمى أبو ضيف تشارك في بطولة مسلسل رسالة الإمام مع النجم خالد النبوي المشارك في موسم مسلسلات رمضان، وتقدم دور فتاة تدعى هند.

نشر سلمى أبو ضيف عبر السوشيال ميديا صورًا من كواليس مسلسل رسالة الإمام، بشخصية هند التي تقدمها موسم مسلسلات رمضان 2023، وهو أولى تجاربها في الأعمال التاريخية، وتقدم سلمى أبو ضيف شخصيتها باللغة العربية الفصحى.

علقت سلمى أبو ضيف عن مشاركتها في عملين بموسم مسلسلات رمضان 2023، وقالت: «السنة دي أحب أتكلم عن تجربتي في رمضان في مشروعين هم المداح والإمام الشافعي اللي أنا فعلاً مبسوطة إني جزء منهم».

وتابعت: «وأنا مؤمنة إن الدورين في المشروعين دول هم اللي اختاروني وجم حياتي وربنا بعتهوملي عشان يعلموني حاجة في حياتي.. وأكثرها حاجات روحانية».

مسلسل رسالة الإمام

مسلسل رسالة الإمام، من بطولة خالد النبوي، أروى جودة، نصال الشافعي، خالد أنور، وليد فواز، جيهان خليل، حمزة العيلي، أحمد الرافعي، والمسلسل من تأليف ورشة كتابة تحت إشراف المؤلف محمد هشام عبية، وإخراج ليث حجو.

سلمى أبو ضيف عن أعمالها في رمضان 2023: أكثرها حاجات روحانية

سلمى أبو ضيف في مسلسل المداح أسطورة العشق بملابس صعيدية

مسلسلات رمضان 2023.. سلمى أبو ضيف صعيدية لأول مرة في مسلسل المداح 3

سلمى أبو ضيف ضمن أكثر 40 فنان عربي تأثيرًا في الوطن العربي بأعمالهم

سلمى أبو ضيف ترد علي إصابتها بفيروس كورونا بصور من حكاية «لازم أعيش»