شادي شامل يرد على انتقادات منشور المجاهرين بالإفطار في رمضان

رد الفنان شادي شامل على الانتقادات التي تعرض لها بسبب منشور المجاهرين بالإفطار في رمضان، قائلًا: «أنا بشر وبغلط وبتوب وبغلط و أرجع أتوب».

شادي شامل يرد على الانتقادات

وتابع الفنان شادي شامل قائلًا: «ومتصالح مع نفسي وعارف اللي عندي.. بس برضو بغير على ديني.. حريتك إنك تعمل الحرام دي بتاعتك بس لما تعمله لازم تبقى عارف إنه برضو حرام وغلط».

واستكمل تعليقه على الانتقادات على منشور المجاهرين بالإفطار في رمضان: «أما كونك عايز تفرض على الناس وضعك وفكرك ومش قابل إن غيرك يبدي رأيه في شيء غلط بيتعمل فإنت كدا ديكتاتور.. الغلط الفردي شيء وإننا ندافع عن تعميمه في المجتمع وإننا منحترمش الوضع العام في المجتمع دا شيء غير حضاري قبل ما يكون غير ديني».

شادي شامل يرد على الانتقادات شادي شامل يرد على الانتقادات

تصريحات شادي شامل

وكتب أيضًا عبر حسابه الرسميي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: «أنا راجل متحضر وعشت في كل الدول برا وشفت الناس برا قد إيه عندهم فكرة احترام تقاليد المجتمع حتى لو هما في أشخاصهم مش ملتزمين بيها».

واختتم الفنان شادي شامل قائلًا: «ياريت نهدى على بعض ومش من الاحترام إننا نكون بتتكلم في قضية فتلجأ للتشويه بقضية تانية لأن دا معناه إنك مفلس فكريًا ومش لاقي رد مقنع فتتجه لتشويه اللي بتتناقش معاه.. ودي طريقة بقت سخيفة وتدل على عدم رقي وعدم فهم وقلة وعي».

وكان قد كتب في منشور سابق قبلها: «عيب لما تكون راجل شحط و ست شحطه تفطروا في نهار رمضان عن عمد بدون أسباب مرضية.. والله ده أنا أعرف أخوه مسيحين بيصوموا معانا.. عيب يا حبيبي.. عيب يا حبيتي.. أنا مش ربنا ولا بحكم على حد ولا بحاسب حد بس مش عيني عينك كده».

شادي شامل شادي شامل

شادي شامل يعلن خضوعه لعملية جراحية: ادعوا لي بالشفاء

خالد يوسف يرد على انتقادات مشاهد رانيا التومي في مسلسل سره الباتع

حسن شاكوش يرد على اتهام حمو بيكا له بالغرور وانتقادات شذى له

بسنت شوقي ترد على انتقادات حديثها بالإنجليزية: بعرف أجود القرآن

حلا شيحة ترد على الانتقادات: لا أحد يعلم علاقتي بربي