شقيق ياسمين عبد العزيز يرد على منتقديها: «الوحيدة اللي ليها شباك تذاكر في سينمات الوطن العربي»

دافع وائل عبد العزيز شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز عنها بعدما تعرضت للهجوم من الاعلامية بوسي شلبي خلال استضافتها للفنانة ريهام حجاج زوجة رجل الأعمال محمد حلاوة .

ونشر وائل صورة لشقيقته وعلق عليها قائلاً، «ياسمين نجمة كبيرة والوحيدة في جيلها اللي ليها شباك تذاكر في سينمات الوطن العربي والأعلي أجراً وده شيء يعلمه جيدا سوق الدراما والسينما في أنحاء الوطن العربي».

وأضاف، «أفلامها ومسلسلاتها محترمه بيدخلها وبيشوفها كل العائلات باطفالهم مش هتلاقي كلام جارح للمشاهد وبتراعي ربنا في الي بتقدمه للناس .. وانا أظن أنها سعيده في حياتها وفي قرارتها مؤخرا».

وتابع، «أظن ان الطرف الثاني سعيد بردوا في حياتهم علي حسب ما نشر في الفيديو الأخير .. واخيرا اتمني ان كل الاطراف يركزوا في حياتهم وشغلهم بعيدا عن المهاترات الي مالهاش اي لازمه لان هيظهر ناس كتيرة عايزه تاكل عيش من ورا الحواديت والحوارات ونعمل حساب أن في أطفال».

واستطرد، «أتمني نرجع نقفل علي نفسينا تاني زي زمان ونبقي مبنعملش حاجه غير شغلنا ونفرح بنجاحاتنا والباقي من عمرنا نعيشه بسعاده وسلام ..ولما نيجي نرد هيبقي بشغلنا وبالارقام فقط .. وربنا يوفق ويهدي الجميع».

ياسمين عبد العزيز تحتفل بحفل تخرج ابنتها: «أختى وصاحبتى اتخرجت»

حقيقة انفصال ياسمين عبد العزيز من أحمد العوضي