الفنان مش ورث.. نجلاء بدر تطالب الجمهور بالإبتعاد عن الحياة الخاصة لـ عادل إمام

طالبت الفنانة نجلاء بدر، من محبي الفنان عادل إمام، بعدم التدخل في حياته الشخصية أو التطرق لها وذلك بعد غيابه عن حفل زفاف ابنة شقيقه المنتج عصام إمام.

غياب الفنان عادل إمام عن حفل ابنة شقيقة

وكتبت نجلاء بدر عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: «الفنان مش ورث كل واحد بيطالب بحقه فيه، طول رحلة عطائه أخدت حقك منه على المستوى الشخصي والفني ولما يبعد سيبوه يرتاح مرة ويستمتع بنفسه لنفسه وحياته».

نجلاء بدر تدافع عن الفنان عادل إمام

وتابعت الفنانة نجلاء بدر: « هو مش ميراث بنت أختك وبتطالب بحقك فيه.. ارفعوا أيديكم عن عادل إمام».

نجلاء بدر نجلاء بدر

وكشف المنتج عصام إمام، عن سبب عدم حضور شقيقه الزعيم عادل إمام حفل زفاف ابنته، الذي أقيم بالأمس، حيث لاحظ الجمهور عدم حضور الزعيم وبدأ يتساءل عن سر غيابه، قائلا: «يا أخي حاجة عجيبة الناس بتسئل مين موجود ومين مش موجود».

غياب الفنان عادل إمام

وتابع عصام إمام في تصريحات خاصة لـ «موقع قناة صدى البلد» «الزعيم كويس وبخير، مفيش أي حاجة من الكلام اللي بيتقال، دلوقتي جائحة كورنا مستمرة وهناك إصابات مستمرة، وكل بيت فيه حالة أو حالتين، فقررنا عدم حضوره حفاظا عليه».

وأضاف: «عشان ميحصلش أزمة أو بتاع والحفلة كانت مغلقة ومكتظة بالناس.. ومن يومين كنت بصلي في المسجد وإمام المسجد توقف وخرج الناس غير الملتزمة من المسجد وقالهم يا جماعة إحنا في جائحة وعندنا تعليمات بالالتزام بكل الإجراءات الاحترازية».

الفنان عادل إمام

وتابع  «إحنا مش هنعرض الراجل للخطر في حاجة زي كدة، الزعيم كويس وتمام بس إحنا بنحوط عليه وهو الحمدلله سليم مفيش أي حاجة، ومش عايزين نعرضه لحاجة».

ويستعد الزعيم عادل إمام للعودة للسينما من جديد بعد غياب لسنوات طويلة، بفيلم جديد يحمل اسم «الواد وأبوه»، مع ابنه محمد إمام، خلال الفترة القادمة.

نجلاء بدر تفاجئ جمهورها بفستان جريء على شكل عين حورس

حقيقة منع السناجل.. أول رد من وزارة السياحة على واقعة نجلاء بدر وفندق الساحل.. فيديو