عن كتاب مصطفى محمود.. عرض مسلسل ألفريدو لعمرو محمود ياسين قريبا

أعلن السيناريست عمرو محمود ياسين، عن قرب عرض مسلسله الجديد ألفريدو، المأخوذ عن كتاب 55 مشكلة حب للدكتور مصطفى محمود.

مسلسل ألفريدو

وقال عمرو محمود ياسين عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك «بسم الله توكلنا على الله قريبا مسلسل ألفريدو من عشر حلقات عن كتاب ٥٥ مشكلة حب لمصطفى محمود ... إنتاج احمد عبدالعاطي Art makers بالتعاون مع الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية».

مسلسل ألفريدو من إخراج عصام نصار، وتأليف عمرو محمود ياسين بالاشتراك مع ورشته My way حيث شارك في كتابة الحلقات ساره مصباح، وياسمين ميشيل.

وكان عمرو محمود ياسين قد رد على الفنانة برنسة عبد الغني، بعد اتهامها له بإهمال سيناريو عن حياتها الشخصية بعد أن وعدها بتنفيذه «النهاردة لاقيت الخبر ده برنسة عبدالغني: عمرو محمود ياسين خد ملخص حياتي عشان يتعمل مسلسل وضيعه».

وتابع: «يا أستاذة برنسة تحياتي ليكي اولًا، ثانياً حضرتك كنتي قابلتيني و احنا بنصور مسلسل و نحب تاني ليه على ما أتذكر و لاقيتك من تلقاء نفسك جايبالي ملخص وقولتي لي اقراه عشان عايزه اني اعمله مسلسل وقتها كنا لسه بنصور و ما قدرتش اقراه وقتها».

وأضاف «قريته بعد كده لما اتصلتي بيا فكرتيني به بعد فترة طويلة .. وقتها انا قريته و للاسف مالقتش فكرة مناسبة له .. وحضرتك ماكلمتينيش تاني و انا ماتصلتش برضه و ده تقصير مني بعتذر عنه .. لكن مش عارف جبتي منين حكاية اني انا ضيعته».

مسلسل ألفريدو مسلسل ألفريدو