فيفي عبده تكشف سبب اختفائها: وصلت لـ 95 كيلو واتكسفت أطلع لجمهوري

حرصت الفنانة فيفي عبده أن توجه نصيحة لجمهورها بشأن الصلاة وتحدثت عن عدم استكمال تعليمها، لافتة إلى أنها حصلت على شهادة الحياة ولم تستكمل دراستها.

قالت فيفي عبده في بث مباشر عبر حسابها الرسمي بموقع انستجرام: «أنا مستغربة إني بقيت بنسى كتير رغم إني صغيرة و25 سنة لسه في عز شبابي».

تصريحات فيفي عبده

وتابعت الفنانة فيفي عبده قائلة: «لكني بحمد ربنا كل يوم على النعم اللي في حياتي والحمدلله إن ربنا بيحبني.. بحمد ربنا إني على طول كويسة، وبنصح كل جمهوري يصلي، الصلاة دي أهم حاجة وهتشوفوا بعد ما تصلوا حياتكم هتكون حلوة إزاي، وبدعي ربنا يحفظ لي بناتي وأحفادي».

وفيما يخص عدم استكمال تعليقها، قالت: «بالنسبالي شهادة الحياة بتفرق كتير عن أي شهادة مدرسة، وأنا مخدتش شهادة المدرسة ولكن معايا شهادة الحياة لأني لفيت كتير وتعبت، وبناتي أخدوا شهادة المدرسة»، لافتة إلى أنها تعرضت لأزمة صحية أدت إلى وصولها إلى وزن 95 كيلو ومنعتها من الظهور بالمناسبات الفنية.

فيفي عبده فيفي عبده

سبب اختفاء فيفي عبده

وعن سبب اختفاء فيفي عبده عن الظهور خلال الفترة الماضية، قالت الفنانة: «مكنتش بظهر الفترة الأخيرة لأني مريت بأزمة صحية وعملت عملية في العمود الفقري ودي كانت أول عملية أعملها في حياتي، وبعدها تخنت جدًا ووصلت لـ 95 كيلو، متخيلين فيفي عبده بالوزن دا؟».

وأضافت: «واتكسفت أطلع لجمهوري بالمنظر دا إلا لما أخس.. أوحش حاجة على العمود الفقري هو التخن وأنا قفلت بوقي ومش هأكل إلا فاكهة ولما كنت تخينة كنت هضرب نفسي بالنار، وكنت هرقع بالصوت وياريت يعملوا تصريح ليا أضرب نفسي بالرصاص لأن لازم أعرف أنا بأكل كتير ليه؟».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fifi Abdou (@fifiabdouofficial)