كل سن وله جماله.. خالد ميري يوجه رسالة لـ ميرفت أمين .. فيديو

قال الإعلامي خالد ميري، إن صورة الفنانة القديرة ميرفت أمين التي التقطت لها أثناء مشاركتها في عزاء المخرج علي عبد الخالق، ونشرت على مواقع التواصل الاجتماعي تنم عن تطفل بعض الأشخاص.

أضاف خالد ميري، خلال برنامج «كلمة السر» على قناة صدى البلد، أنه أصبح من السهل التدخل في الحياة الخاصة للآخرين، وأعطى البعض لأنفسهم الحق في إصدار الأحكام.

تابع خالد ميري: «بمناسبة إيه نقول على الناس إن ده حلو والتاني وحش، ليه بنعمل كده في نفسنا ونقطع في تاريخنا ونلوم فنانة جميلة بتعيش سنها عندها 75 سنة من غير عمليات تجميل، وبنشوف النجوم في أوروبا بيقولوا سنهم عادي ومبيتكشفوش منه زي ميرفت أمين اللي هتفضل جميلة في قلوبنا».

بين خالد ميري أن «سنة الحياة إننا بنكبر في السن، زي أبويا الله يرحمه وأمي، واللي بيكبر في السن بيحلو أكتر في عينينا، وبنفضل فاكرين تاريخه وحياته وجماله، وكل سن وله جماله».

وجه خالد ميري رسالة دعم إلى ميرفت أمين بعد حملة الانتقادات والتنمر التي تعرضت لها على مواقع التواصل الاجتماعي، قائلا: «يا نجمة كبيرة كلنا معاك، ومش هننسى الفن الجميل اللي قدمتيه لنا، ومش هنقبل أبدا أن حد يتدخل في حياتك الشخصية.. نفوق يا جماعة وكفاية اللي بنعمله في نفسنا».

جابر الخواطر .. خالد ميري: الرئيس يتعامل مع ذوي الهمم بإنسانية.. فيديو