مرتضي منصور : رامز جلال بيتحرش بالفنانات فى برنامجه .. فيديو

دخل مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، في مشادة كلامية حامية مع أشرف عبد العزيز محامي رامز جلال، على خلفية وقف برنامج الأخير "رامز مجنون رسمي"، الذي يذاع عبر إحدى القنوات الفضائية خلال شهر رمضان الكريم.

وقال مرتضى منصور، في مداخلة هاتفية لبرنامج «على مسئوليتي» الذي يقدمه الإعلامي أحمد موسى، أن المادة 25 من القانون، تؤكد أن ما نشاهده في هذا البرنامج جريمة مكتملة الأركان، ومن حق أي مواطن أن يتقدم ببلاغ ضده، قبل أن يقاطعه محامي رامز جلال، ويغلق الهاتف.

وأضاف مرتضى منصور، اعتراضًا على إغلاق محامي رامز جلال الهاتف، قائلًا: "أنت مش قد المسئولية كنت لازم تستني وتسمعني لما أتكلم علشان أعرفك القانون".

تابع: "الضيف لما بيحضر مايعرفش إنه رامز جلال، كل العقود اللي بيتم توقيعها لا يوجد فيها اسم رامز جلال وهذا يندرج تحت بند الخداع والنصب لأن العقود بها اسم برنامج آخر ومقدم برنامج آخر غير رامز جلال".

واستطرد: "لما الضيف بيجي البرنامج بيتكتف على الكرسي ودي جريمة اسمها احتجاز، وبيضرب الفنانات وبيهينها وأنا بطالب مجلس المرأة بالتدخل، لأن ده تحرش خصوصًا إنه بيوقعهم على الأرض ويقع عليهم".

وواصل: "الأستاذ أشرف محامي رامز جلال شكله لسه جديد وبيتعلم المحاماه، هو بيدافع عن جريمة، خصوصًا لو حد فيهم مصاب بالقلب ممكن يموت فيها أو لو واحدة حامل من الفنانات هتتضرر من كل اللي بيحصل معاها ده".

واختتم تصريحاته: "رامز جلال كلم أشرف زكي وكلم أخوه المحترم ياسر جلال للتدخل علشان أتنازل عن قضيتي ضده وأنا رفضت وقولت لهم أنا هكمل في القضية".