منة فضالي: اتجوزت قبل كده عِند في أمي ودي نصيحتي للبنات اللي هيتجوزوا

حرصت الفنانة منة فضالي على توجيه عدد من النصائح للفتيات المقبلين على الزواج.

منة فضالي تنصح الفتيات

قالت منة فضالي خلال تصريحات تلفزيونية: 'نصيحة للبنات متتجوزيش راجل أكبر منك وخصوصًا لو أكبر منك بكتير هيعاملك بطريقة غلط وهيغير عليكي بطريقة صعبة، متتجوزيش راجل بخيل والكلام ده عن تجربة، ومتتجوزيش راجل مش بتحبيه ومش بتثقي فيه، ما تعمليش حاجة وانتي مجبرة عليها علشان ترضي حد'.

زيجات منة فضالي

وقالت منة فضالي إن والدتها لم تكن موافقة على زيجتها: 'الزواج كان تحدي لأن أمي مكنتش موافقة وأنا كنت واخداه عِند، ولكن البنات بتفهم المشاعر أكتر'.

وتابعت: 'مش كل اللي بنحس بيه بجد، والحب بييجي في سن معين، وأنا ضد اللي بيتجوزوا بدري وببقى واثقة إن علاقتهم هتفشل'.

دخول والدة منة فضالي الرعاية

وعلى جانب أخر أعلنت الفنانة منة فضالي، دخول والدتها الرعاية بعد نقلها الى المستشفى، استعدادا لاجراء عملية جراحية لم تكشف عن أي تفاصيلها في الوت الحالي، طالبة من محبيها ومتابعيها الدعاء لها.

ونشرت منة فضالي ،صورة والدتها داخل المستشفى، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي إنستجرام، وعلقت قائلة: أمي داخلة الرعاية.. أدعولها ربنا يشفيكي يا أمي ويخليكي ليا وميحرمنيش منك أبدا.

 

منة فضالي وحريق منزلها

 

الفنانة منة فضالي كشفت خلال الأيام الماضية عن تعرضها لحادث حريق داخل منزلها، قائلة: «قدر الله وما شاء فعل يعني حصل قفلة في الفيلا عندي وخسائر كتير».

منة فضالي أضافت في منشور عبر حسابها الرسمي بموقع فيس بوك: «الحمد لله إن الدنيا مولعتش علشان كهربائي عديم الأمانه في الكومبوند يعمل شغل فاشل، نتيجه إن اغلب الأجهزه عندي اتحرقت وحاجات كتير باظت يعني محدش عنده ضمير ولا يفرق معاهم أرواح أو خسائر الناس».

 

منة فضالي وجعفر العمدة

 

وخاضت منة فضالي دراما رمضان 2023 بمسلسل جعفر العمدة وقدمت خلال العمل شخصية زوجة جعفر الشخصية التي قدمها الفنان محمد رمضان خلال احداث العمل الذي أخرجه محمد سامي.