رسالة مؤثرة من شقيقة أمير كرارة عن كواليس رحلتها مع البهاق.. ورد فعل مفاجئ من شقيقها
كشفت نسرين كرارة شقيقة الفنان أمير كرارة كواليس رحلتها مع مرض البهاق، وحرص شقيقها على دعمها.
كتبت شقيقة أمير كرارة في منشور عبر حسابها الرسمي بموقع انستجرام: «بطلت أقاوم.. تعاملت مع ابتلائي كأنه شخص، حاولت معاه مرة، واتنين، وأكتر.. فشلت ويأست. جربت أتعود، وأقتنع، وأصبر.. وبرضه كنت برجع أضعف».
وتابعت: «دورت على أي نقطة قوة جوايا، وملاقيتش.. لحد ما في يوم قررت محاربهوش.. قررت أحبه، أختاره واستفيد منه زي ما اتملك جزء كبير مني وبدأت أفهم إن كل اللي ظاهر على جلدي كان بيكلمني وبيعلمني كأنه بيحكي عن كل اللي شفته من أول ما جيت الدنيا».
واختتمت شقيقة أمير كرارة: «كل بقعة كانت بتكبر، وكأنها بتتكلم بالنيابة عني، وبتقول كل حاجة مقدرتش أقولها.. .لحد ما حبيت ابتلائي ومبقتش عايزاه يمشي.. وساعتها عرفت إنه عمره ما كان اسمه ابتلاء، كان اسمه نجاة».
وحرص أمير كرارة على دعم شقيقته، معلقًا: «هو انتي فيه في حلاوتك».
تابعوا قناة صدى البلد على تطبيق نبض