القصة الكاملة وراء هجوم طليقة خالد عليش بعد إعلانه عدم رؤية ابنته

أثار المذيع خالد عليش جدلاً واسعاً على السوشيال ميديا، بعدما نشر صورة تجمعه بابنته الوحيدة، معبراً عن حزنه الشديد بسبب عدم رؤيته لها منذ فترة .

وكتب خالد عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات «انستجرام»، «في موقف حصل في أخر ٢٠١٥ عمري ما انساه كنت راكن عربيتي في مكان وكنت داخل مستشفي بخلص فيها ورق في مصر الجديدة خرجت لقيت الونش شال العربية وداها مكان تاني ودمر الكبوت من اودام وحك العربية من معظم الأماكن».

وأضاف، «كنت راجع البيت مش طايق نفسي حرفيا بس أول ما فتحت باب الشقة ميما بصلتي وهي صغنونة كده وابتسمتلي اول ابتسامة مباشرة ليا ف ضحكتلها انا كمان ونسيت كل اللي مضايقني اكتر حاجة مفتقدها هي الابتسامة البريئة ديه وحضنها الدافي بصوابعها الصغنونة قبل النوم ربنا يجمعني بيكي علي خير دايما ويوفقني في اي قرار يخصك».

خرجت ميما طليقة المذيع خالد عليش عن صمتها، وكتبت عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام»، «بعد الطلاق الرسمي اتفقنا على رؤية البنت وكان بيشوفها بانتظام وبشهادة كل الناس وبشهادة المدرسة وفجأة في عيد ميلاد البنت عرفت ان في قضية مرفوعة من شهر 12».

وأضافت، «مكنش معايا أي محامي لأني تنازلت عن كل القواضي مقابل قضية جنائية كان رفعها عليا، وصلت لأنه بيتكلم مع أمهات أصحاب ميما في المدرسة وبلاقي ناس قاعدة بتتكلم معايا وعلي بنتي في أدق التفاصيل».

وتابعت، «أتمنى عدم الضغط عليا بسبب الصور في أي حاجة تخص ميما عاشن بلاش اضطر أرد، مش عايزة كل اللي معاه رقمي يدخلي يكلمني في خصوصية بنتي والموضوع دلوقتي في القضاء عشان مصلحة البنت».

طليقة خالد عليش ترد: الموضوع دلوقتي في القضاء عشان مصلحة بنتي

خالد عليش يوجه اللوم إلى طليقته بسبب عدم رؤية ابنته : «أكتر حاجة مفتقدها هي حضنها الدافي»

 

 

زر الذهاب إلى الأعلى