هنا الزاهد تكشف حيلة مسلسل سيب وأنا سيب للظهور في طول أحمد السعدني

هنا الزاهد عاشت كواليس كوميدية وطريفة أمام الفنان أحمد السعدني خلال تصوير مسلسل سيب وأنا سيب، الذي عُرض مؤخرًا عبر آحدى المنصات الرقمية.

هنا الزاهد تكشف حيلة مسلسل سيب وأنا سيب

قالت هنا الزاهد في تصريحات تلفزيونية: «أحمد السعدني حجمه ضخم جدًا، وكنت طول المسلسل باصة لفوق ودماغي إتلوحت، وفي المشاهد القريبة كان لازم أقف على خشب علشان أقدر أقرب شوية من طوله».

ملخص مسلسل سيب وأنا أسيب الحلقة 8 مسلسل سيب وأنا سيب

هنا الزاهد وأحمد السعدني

أما عن الشتائم والسباب في مسلسل سيب وأنا سيب، قالت هنا الزاهد: «أول ما بدأنا المسلسل المخرج وائل إحسان قالنا عايزكم تبقوا طبيعيين جدًا وزي الناس ما بتتعامل في الشارع، ودول شخصين متربيين مع بعض، لكن احنا مش قصدنا نقول شتائم».

وأضافت: «المشهد اللي حصل عليه مشاكل أظن يسأل عنه المخرج، لإنه كان المفروض ياخد كادر واسع لا يظهر حركة الشفاه، وأنا مكنتش في المشهد واستغربت وسألت أحمد السعدني انت قولت كده بجد».

أحداث مسلسل سيب وأنا أسيب الحلقة 7 مسلسل سيب وأنا سيب

مسلسل سيب وأنا أسيب

تدور أحداث مسلسل سيب وأنا أسيب ضمن إطار اجتماعي ممزوج بالكوميديا وذلك في 10 حلقات، وتظهر هنا الزاهد بشخصية خياطة تتحول لفاشون بلوجر.

تضم قائمة أبطال مسلسل سيب وأنا أسيب بجانب أحمد السعدني، وهنا الزاهد، كلًا من محمد جمعة، ويارا جبران، ومحمود البزاوي، وأية سماحة، عارفة عبد الرسول، ومحمود السيسي، أحمد سلطان، وآخرين والعمل من تأليف رنا أبو الريش والإخراج لـ وائل إحسان.