أحمد أمين يهدي تكريمه في حفل جوائز مسلسلات رمضان للفنان طه دسوقي

حرص الفنان أحمد أمين على اهداء تكريمه في حفل جوائز مسلسلات رمضان عن جائزة أفضل ممثل كوميدي في رمضان، للفنان طه دسوقي الذي شاركه بطولة مسلسل الصفارة، وذلك بعد أن اهدى طه دسوقي تكريمه للفنان الصاعد عمر شريف، طفل مسلسل تحت الوصاية.

أحمد أمين يهدي جائزته للفنان طه دسوقي

وقال الفنان أحمد أمين عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'أنا اشكر المهرجان لأن بعض المهرجانات لما الفنان بيعتذر عن الحضور بيقدمو الجايزة لفنان تاني، لكن هما طلبو مني بشياكة إن حد يستلم الجايزة بدالي لأن كان عندي ظروف منعتني من الحضور'.

وتابع: 'طلبت من طه دسوقي يستلم مكاني.. ولما هو اتنازل عن جايزته للممثل الجميل عمر شريف حسيت اني عايز أشكره بأي طريقة لأنه علمني درس في العطاء.. ولقيت إن جايزتي اللي هي احسن ممثل كوميدي في رمضان، أليق هدية لأني فعلا شايفه كان احسن ممثل كوميدي في الموسم اللي فات'.

واختتم حديثه، وقال: 'ربنا يوفقك يا حبيبي ويزيدك نقاء وموهبة واخلاص، ويا عمر انت فعلا تستحق'.

الطفل عمر شريف وطه دسوقي

علق الطفل عمر شريف على إهداء الفنان طه دسوقي جائزته له خلال حفل جوائز مسلسلات رمضان، وهي جائزة أفضل نجم صاعد.

نشر عمر شريف طفل مسلسل تحت الوصاية صوره مع الفنان طه دسوقي عبر صفحته الرسمية بموقع فيس بوك، وعلق عليها قائلًا: «امبارح كنت مدعو لاحتفال توزيع جوائز رمضان في مهرجان creative summit، وتم إعلان عن جوائز أحسن ممثل صاعد».

وتابع: «فاز بها الفنان طه دسوقي اللي أنا بجد بحبه أوي، واتفاجئت لما طه طلع على المسرح عشان يستلم جائزة الفنان أحمد أمين، وبيقول اسمحولي أهدي جائزة أحسن ممثل صاعد لعمر شريف».

واستكمل قائلًا: «ده اللي أنا كاتب البوست عشانه.. أنا مش عارف أوصف اللي حسيت بيه في اللحظة دي بأي كلام بجد دي لحظة عمري ماهنساها في حياتي .. كنت بجد مبسوط أوي أوي.. عمري ماحسيت إني مبسوط في حياتي زي اللحظة دي».

 

وحرص أن يوجه الشكر للفنان طه دسوقي، قائلًا: «شكرًا إنك فرحتني الفرحه دي، ودي حاجة أنا مش هنسهالك العمر كله أنا بحبك أوي .. شكرًا أستاذ شاكر على اللي حضرتك وصلتني له كل ده بفضل مجهودك ونصايحك وثقتك فيّ».

واختتم قائلًا: «شكرًا أستاذه منى على كل حاجة و على النجاح اللي حققته عشان مثلت مع ممثلة عظيمة زيك، شكرًا أستاذ عمرو سلامة على كل حاجة عملتها وهفضل أشكرك في كل مرة هحس فيها بفرحة ونجاح لأنك دايمًا هتكون سبب كبير فيها وأنا حبي ليك كبير أوي».

 

عمر شريف يوجه رسالة لـ طه دسوقي بعد تنازله عن الجائزة له: شكرا إنك فرحتني

طه دسوقي يفاجئ الطفل عمر شريف ويهديه جائزة أفضل ممثل صاعد.. بكى على المسرح

مسلسل الصفارة الحلقة 6 .. طه دسوقي يدخل عالم المطربين الشعبيين

طه دسوقي يوجه رسالة لطاقم عمل مسلسل بالطو بعد عرض حلقته الأخيرة

طه دسوقي لقناة صدى البلد: العمل مع ماجد الكدواني فخر .. وأريد تقديم أدوار غير كوميدية