أحمد السقا يكشف أصعب مشاهد مسلسل حرب: نمت على مسامير حقيقية

تحدث الفنان أحمد السقا عن أصعب المواقف التي تعرض لها أثناء تصوير مسلسل حرب، موضحًا أنه كان ينام على سرير مكون من مسامير حقيقية.

أحمد السقا مسلسل حرب

قال الفنان أحمد السقا في تصريحات إذاعية له: «ده كان بجد وكانت مسامير بس كانت مسامير مبرودة ليها طريقة قعدة معينة وحد بيمسكني لحد ما أنام على ضهري».

وتابع أحمد السقا قائلًا: «مقدرش أقوم لوحدي لازم حد يقومني عشان مضغطش نفسي عليها واتخرم، وكنت مرعوب من عرض المسلسل في التلت الأخير من رمضان».

مسلسل حرب مسلسل حرب

تصريحات أحمد السقا

واستكمل قائلًا: «وبقيت بدعي ربنا يارب متخذلنيش وبفضل الله وأحمد نادر جلال قدرنا نطلع المسلسل بالشكل اللي يليق، وأنا بسميه حفيد العظماء مكنش بينام بنخلص تصوير ويقعد على المونتاج وتصحيح الألوان».

وفيما يخص تعاونه مع الفنان محمود البزاوي، علق قائلًا: «البزاوي كان بيتروش مني، إذا تواجدنا في أي مكان يفضل يبص يمين وشمال ويقول يا جماعة إنتو مطلعني إرهابي قدام السقا».

الفنان أحمد السقا

وأضاف: «طب حد يمسكه لحد ما أخلص المشهد شغال بفوبيا السقا، إنسان جميل وراقي وناضج لدرجة أبعد ما تكون»، وقال عن بداية مشاركته في مسلسل حرب: «محمد حسن مدير أعمالي بيكلمني لمقابلتي ضروري وفي العادي بتاعي لما بيبقى عندي يوم أجازة مش بحب اتكلم في شغل، بروح أتمرن واركب خيل ومبعملش حاجة تاني.. ولقيته بيقولي عندي مصيبة في البيت ومش هينفع في التليفون».

وقال أحمد السقا أيضًا: «روحتله على البيت وقالي كنت قاعد مع فلان وفلان كلموني عشان هنعمل مسلسل في رمضان وهنبدأ تصوير يوم التلات الجاي قولتله أنت بتهزر قالي لا.. فطلبت أقعد مع أستاذ أحمد نادر جلال والمؤلف هاني سرحان تاني يوم الصبح على الأقل يحكولي وقولت يا واد أنت لو خدت الريسك ده هيبقى حاجة من اتنين يا هتلبس في حيطة ياما هتبقى كنست تاريخك كله ويبقى نقطة ومن أول السطر وكانت مغامرة تستحق الريسك».

مسلسل حرب مسلسل حرب

مسلسل حرب مسلسل حرب

مسلسل حرب مسلسل حرب

أحمد السقا: اتضايقت من نفسي بسبب بعض المشاهد في مسلسل حرب

مسلسل حرب أحمد السقا الحلقة الأولى.. انضمام عثمان لخلية إرهابية

أحداث مسلسل حرب الحلقة الأولى .. أحمد السقا يتسبب في تفجير مترو

مشاهدة مسلسل حرب الحلقة الأولى .. محمد فراج يطارد أحمد السقا

الناقد طارق الشناوي: لن يقضي دور الإرهابي على مستقبل أحمد السقا في مسلسل حرب.. خاص