أحمد العوضي يتحدث عن مسلسل ضرب نار وكواليس تعامله مع الصقر

أحمد العوضي تحدث عن مسلسل ضرب نار، الذي يقدم خلاله شخصية جابر الكوماندا، وينتظر عرض العمل بموسم مسلسلات رمضان 2023.

أحمد العوضي يتحدث عن مسلسل ضرب نار

قال الفنان أحمد العوضي في تصريحات تلفزيونية: «الحمد لله المسلسل مسمع في الشارع، وأصحاب المهن الحرة كلهم مرتبطين بشخصية جابر الكوماندا، وده نجاح مسبق والمسلسل عمل تفاعل كبير».

مسلسل ضرب نار مسلسل ضرب نار

أحمد العوضي وشخصية جابر الكوماندا

وعن شخصية جابر الكوماندا، قال أحمد العوضي: «لما اختارنا إن جابر يكون صياد صقور، كلمت مصطفى النبوي من أجمد الصقارين اللي في مصر، اتعلمت منه التعامل مع الصقر ازاي لأنه طائر جارح».

مسلسل ضرب نار مسلسل ضرب نار

وتابع: «لحد ما وصلنا للمشهد اللي هو واقف على كتفي وأنا سايق المكنة، إن يوقف على كتفك دي مش سهلة عشان كدة عملت دوشة شوية على السوشيال ميديا».

تتر مسلسل ضرب نار

وتحدث أحمد العوضي عن تتر مسلسل ضرب نار، وقال: «تتر مسلسل ضرب نار اسمه لما الطريق بيضل، احنا عشان المسلسل عندنا بنقول عليه مسلسل الشارع، بنفكر في حاجة الناس لما تسمعها تحس بالحنين للمسلسلات الجميلة بتاعة زمان، ومكنش عندنا أحلى من أستاذ محمد الحلو وأستاذة حنان ماضي إنهم يعيدونا للذكريات دي.. أمير طعيمة عمل كلمات روعة شجعتهم إنهم يرجعوا».

مسلسل ضرب نار

مسلسل ضرب نار

يشار إلى أن مسلسل ضرب نار من تأليف ناصر عبد الرحمن، وإخراج مصطفى فكري، ومن بطولة ياسمين عبد العزيز، ماجد المصري، هدى الأتربي، أحمد العوضي، سهير المرشدي، إسراء رخا، دنيا المصري، أحمد غزي، إيمان السيد، أحمد عبد الله، تيسير عبد العزيز، بدرية طلبة، تامر مجدى وآخرين.

ماجد المصري يحتفل بعيد ميلاده في كواليس مسلسل ضرب نار .. بقيادة ياسمين عبد العزيز

كواليس مسلسل ضرب نار في رمضان 2023 .. ياسمين عبد العزيز في فرح شعبي

مواعيد عرض مسلسل ضرب نار الحلقة الأولى

مسلسلات رمضان 2023.. طرح البرومو الأول لمسلسل ضرب نار (فيديو)

مسلسلات رمضان 2023.. ياسمين عبد العزيز خياطة في مسلسل ضرب نار