أحمد العوضي يستجيب لسيدة الدويقة.. ماذا طلبت منه؟

استجاب الفنان أحمد العوضي لطلب سيدة من الدويقة، أرسلت له مقطع فيديو تريد مقابلته.

أحمد العوضي وسيدة الدويقة

نشر أحمد العوضي مقطع فيديو سيدة الدويقة عبر خاصية الستوري التابعة لصفحته الرسمية بموقع انستجرام، وعلق قائلًا: «عنيا».

وفي سياق آخر، ينفصل الفنان أحمد العوضي عن الفنانة ياسمين عبد العزيز فنيًا في رمضان 2024 المقبل، بعد نجاح آخر أعمالهما وهو مسلسل ضرب نار، حيث بدأ في تحضيرات المسلسل الجديد.

أحمد العوضي وسيدة الدويقة أحمد العوضي وسيدة الدويقة

 أحمد العوضي وياسمين عبد العزيز

يعد مسلسل ضرب نار بطولة أحمد العوضي وياسمين عبد العزيز ثالث تعاون بين الثنائي ضمن موسم دراما رمضان 2023، بعد مسلسل اللي مالوش كبير عام 2021، ومسلسل لآخر نفس عام 2019.

كان قد تحدث الفنان أحمد العوضي عن السبب الخفي وراء نجاح العلاقات الزوجية وهو عن طريق المشاركة في الرأي وليس فرض السيطرة.

قال العوضي في تصريحات تلفزيونية: 'أول الجواز كنت عصبي جدًا وكنت واخد الموضوع كله إني هفرض سيطرتي، ومع الوقت فهمت أن الموضوع شركة ومش عيب إن الراجل ياخد الرأي الصح، لأن أي زواج وعلاقة ناجحة تعتمد على السرية بين الطرفين، وفي الأول ممكن تحصل مشكلة وتحكوا لحد، وممكن تبقى عايز تصالح، ومفيش كرامة بين المحبين، الكرامة ديه تأتي بسبب تدخل بعض الأفراد في العلاقة، وأنا وياسمين في اربع سنين تكيفنا مع بعض'.

وتطرق الحديث عن تعاون العوضي مع زوجته مجددًا في مسلسل ضرب نار، وقال: 'كان لينا هدف أنا وياسمين اننا نقدم حاجة حلوة، ومسلسل حلو عشان الناس مستنيانا بعد مسلسل اللي ملوش كبير، وجت من هنا فكرة ضرب نار، واحنا مش واخدين قرار إننا نكون ثنائي، حسب الموضوع اللي قدامنا، ولما عملنا اللي ملوش كبير ونجح حبينا نوثق النجاح ده بضرب نار وممكن السنة الجاية منبقاش مع بعض ورمضان اللي بعده نرجع وهكذا'.

أحمد العوضي

ياسمين عبد العزيز واحمد العوضي