أحمد حلمي يكشف سر استمرار زواجه 20 عاما.. ماذا قال عن منى زكي ؟

تحدث الفنان أحمد حلمي عن سر استمرار زواجه للفنانة منى زكي أكثر من 20 عامًا، قائلًا: «الناس بتقول إن بعد سنين من الجواز الحب بيختفي لكن في جملة كانت ضمن فيلم وأحد الأبطال وضّح الفرق بين الحب قبل الزواج وبعده».

وتابع الفنان أحمد حلمي في تصريحات تلفزيونية له: «وقال إن المرحلة الأولى اسمها مرحلة الوقوع في الحب.. أنا متزوج من منى زكي من 2002 والجواز حياة مختلفة وأهم شيء في الزواج هو الوصول للغة الثالثة لأن الرجل عنده لغة بيتكلمها والست عندها لغة بتتكلمها وزي ما يكون هو بيتكلم إنجليزي وهي فرنساوي وفي لغة ثالثة مشتركة».

أحمد حلمي ومنى زكي

وقال أيضًا: «بيتقال إن لما مراتك تبقى متخانقة في الشغل أو مع صاحبتها وإنت تقول رأيك وتلبس قبعة الحكيم هي هتضايق وأنت مش هتفهم ليه اضايقت لأنها عايزة تتسمع بس وبعد ما تخلص اسألها عن رأيها وبعدها قول رأيك.. منى سند حقيقي وبتمثل البلورة اللي أنا عايش فيها وبشوف نفسي من خلالها».

واستكمل حديثه عن زوجته منى زكي، قائلًا: «وزى ما بيقولوا وراء كل رجل عظيم امرأة أعظم منه المفروض.. ومنى عندها كمية كبيرة من الصدق بهتت عليا».

أحمد حلمي أحمد حلمي

تصريحات أحمد حلمي

وقال الفنان أحمد حلمي أيضًا: «قصتي أنا ومنى قصة مجنونة بكل تفاصيلها.. عندها كمية كبيرة من الصدق في وسط مجتمع مجامل».

وأضاف: «منى زكي هي السبب في مراحل كتير في حياتي على المستوى الإنساني والمهني وهي لها يد كبيرة وفعلا وراء كل رجل عظيم امرأة أعظم منه وهي عندها كمية من الصدق في عالم مجامل فإزاى تكون شخص صادق مع نفسك ومع الآخرين ومش مجامل وتقول الحقيقة بشكل لطيف وده اتعلمته منها».

ومن ضمن الأسرار التي كشفها عن حياته الشخصية أيضًا، قال أحمد حلمي: «كنت زمان بهرب من خروجات عشان منيو الأكل كان بالإنجليزي، واللي معندوش حاجة مميز فيها لازم يكون عنده الرضا».

أحمد حلمي ومني زكي

مني زكي وأحمد حلمي مني زكي وأحمد حلمي