أحمد شوبير يكذب رمضان صبحي: «الأهلي كان متمسك بيك لأقصى درجة.. ونسيت فضل النادي اللي عملك»

علق الإعلامي أحمد شوبير، على تصريحات رمضان صبحي لاعب فريق بيراميدز، التي أطلقها خلال الساعات الماضية، وكشف خلالها عن كواليس رحيله عن النادي الأهلي، خلال فترة الانتقالات الصيفية الجارية.

وقال شوبير، في تصريحات تليفزيونية، إن رمضان صبحي قال أن الأهلي لم يكن متمسكًا به خاصة وأن المفاوضات بدأت في شهر يوليو، نافيًا شوبير تلك التصريحات وقال نصًا: «كلامه عاري تمامًا من الصحة بالتاريخ والأرقام وأتحدى أي حد يكذبني، الأهلي أرسل عرض إلى هدرسفيلد في شهر أبريل لشراء رمضان صبحي بقيمة 3.6 مليون دولار».

وأضاف شوبير: «رغم إن رمضان كان مصاب وفي أزمة كورونا وكل شيء متوقف الأهلي كان بيتحرك لضم اللاعب، إذن الأهلي كان متمسك بيك يا رمضان لأقصى حد وأنت من قررت في النهاية الرحيل عن الفريق رغم إن الأهلي هو من أعادك إلى مستواك من رحلة احترافك التي لم تشارك فيها 4 مباريات كاملة».

واستكمل حديثه: «رمضان في حوار سابق معايا قال أنا هلعب للأهلي وبس مش ممكن ألعب للأسيوطي سابقًا ده كلام مسجل وده كان نفس كلامك خلال المفاوضات إلى أن جد جديد بوجود عرض كبير من بيراميدز عن طريق علي صقر صديق شريف إكرامي المقرب، وخلال هذه الفترة الأهلي كان أنهى الاتفاق مع هدرسفيلد وبناءً عليه وبناءً على كلام رمضان السابق كنا بنقول إن فيه أخبار سارة والكلام ده».

وتابع شوبير: «هو أنا اللي قولت مش ممكن ألعب للأسيوطي سابقا؟ هو أنا اللي عملت حركة ماتصحش لجمهور الأهلي في البرومو؟ هو أنا اللي ماوجهتش أي شكر للنادي اللي عملني وله فضل عليا في المؤتمر الصحفي؟ بلاش الزج باسمنا .. عايز تجمل الصورة حقك لكن بعيد عننا لإن مفيش كلمة هنا بتتقال خطأ».

بعد تصريح رمضان صبحي «رايح علشان البطولات».. خسارة لقبين وضياع الوصافة من يد بيراميدز

غريب يعلن قائمة المنتخب الأولمبي.. ضم رمضان صبحي وشوبير ممثل الأهلي الوحيد