أحمد فهمي: تاريخي لا يقارن بتاريخ كريم عبد العزيز

تحدث الفنان أحمد فهمي عن نجاح أحدث أفلامه وهو فيلم مستر إكس، الذي عرض مؤخرًا في دور السينما بعيد الأضحى 2023.

أحمد فهمي يتحدث عن فيلم مستر إكس

قال أحمد فهمي في تصريحات تلفزيونية: 'مستر إكس أعلى فيلم في الوطن العربي وعدى 400 مليون جنيه.. بس فكرة الأول دي أنا مش بحبها لأنها رايحة جاية طول الوقت.. يعني ممكن السيزون اللي جاي يبقى حد تاني.. وميصحش أقول أني الأول في وجود كريم عبد العزيز'.

واستكمل حديثه، وقال: 'ممكن تكون أرقام مستر إكس عدت بس أنا تاريخي لا يقارن بتاريخ كريم عبد العزيز.. تاريخه أكبر من تاريخي بكتير ولسه بتعلم منه.. وأنا طول الوقت معنديش حاجة اخسرها، وأنا عايز استمتع وألعب حاجات مختلفة'.

مسلسل سفاح الجيزة بطولة أحمد فهمي

كشف الفنان أحمد فهمي أسرار وكواليس جديدة لأول مرة عن مسلسل سفاح الجيزة، الذي يُعرض له حاليًا عبر إحدى المنصات الرقمية.

قال الفنان أحمد فهمي بطل مسلسل سفاح الجيزة في تصريحات تلفزيونية له: «طبخت كويس في المسلسل وتخنت من كتر الأكل».

وتابع: «المخرج قالي أنا عايز وشك يخس بس كرشك يكبر شوية.. والصعب إنك تحافظ على الشخصية طول الوقت بنفس نبرة الصوت لأنه مش صوتي الأصلي».

وأضاف الفنان أحمد فهمي حديثه عن كواليس مسلسل سفاح الجيزة، قائلًا: «كان فيه مشاهد كتير مقبضة جدًا في المسلسل وكنت هرجع في أحد المشاهد وفيه مشهد كنت هرجع بسبب قسوته».

وقال أيضًا: «خرجت برة الصندوق واعتمدت على فنانين شاطرين وليس أسماء كبيرة في المسلسل وكان نفسي اشتغل مع الفنانة ركين سعد من ساعة ما اشتغلنا في فيلم العارف.. وأحيي كل فريق عمل مسلسل سفاح الجيزة، فعلًا خرجوا برة الصندوق وعملوا مجهود كبير».

وفيما يخص ردود الأفعال حول مسلسل سفاح الجيزة، قال: «كل يوم بكلم هادي الباجوري وأقوله مكناش متوقعين النجاح دا كله لسفاح الجيزة.. والمسلسل راح في حتة تانية».