أحمد موسى يحذر من الدعوات الإخوانية: خلوا بالكم.. هدفهم فوضى وإرهاب.. فيديو

قال الإعلامي أحمد موسى، إن إعداد البنية التحتية ساهم في جذب المستثمرين وتنفيذ مشروعات عملاقة، مضيفا: السائح اليوم يتحرك كيفما شاء في مصر بفضل الموصلات.

وتابع أحمد موسى، خلال برنامج «على مسؤوليتي» المذاع على قناة صدى البلد، اليوم الأربعاء: «النهارده لأول مرة في مصر يتم تنفيذ مشروعات للنقل لتسهيل الحركة»، مردفا: «يوجد حاليا أتوبيس من مطار القاهرة لمحطة عدلي منصور، كما يوجد القطار الخفيف LRT، لو عايز أروح الزمالك مثلا عندي المترو دلوقتي».

وأشار موسى، إلى أنه قابل مواطن مصري يعيش في الولايات المتحدة ومعه سائح صيني أثناء نزوله من الطائرة خلال عودته من شرم الشيخ، مضيفا: «المواطن المصري قال لي كل مرة أعود لمصر اكتشف تغيير بها، لذلك قررت اصطحاب صديقي الصيني إلى شرم الشيخ وقد انبهر بشرم الشيخ ومصر».

وأكمل: «في أعداء لمصر لو طلعت القمر والله يشككوا في البلد.. أنت بتعمل كده ليه علشان تقول تحيا مصر وهما مش عايزين تحيا مصر»، مردفا: «أنا من 2011 لم أتغير وكنت على حق وبعد 2013 واليوم نحن على حق».

وواصل: «لما حكمنا الإخوان الإرهابيين قولنا خدوا بالكم.. مفيش واحد إخواني يقدر يتكلم كلمة واحدة كويسة عن مصر، هو دائما يبحث عن السلطة.. محدش يحط رأسه برأس الدولة أي من كان».

وحذر موسى من الدعوات الإخوانية: «خلي بالك من كلامهم.. خلي بالك من دعواتهم، هدفهم واحد وهو إحداث فوضى وإرهاب زي اللي حصل بعد 2011، متابعا: «أوعى تديله أمان أنتوا عارفين عملوا ايه في بلدنا والقوات المسلحة.. خلوا بالكم».

أحمد موسى يعلق على واقعة صلاح وجوارديولا.. اللي بيزعل من تحيا مصر يشرب من المحيط.. فيديو

أحمد موسى : كنا أول من فجر أزمة الدواجن وتحدثنا بصوت المواطن .. فيديو