أسما شريف منير وطليقها يرافقان ابنتهما لارا في أول يوم مدرسة

حرصت أسما شريف منير على مشاركة متابعيها بأول يوم مدرسة لابنتها لارا، والتي رافقها في هذا اليوم طليقها محمود السكري.

أسما شريف منير برفقة طليقها

نشرت أسما شريف منير عبر حسابها بموقع إنستجرام، صور لها برفقة ابنتها لارا وطليقها محمود السكري، في أول يوم دراسي.

وكتبت أسما شريف منير تعليقًا على الصور وقالت: 'عقبال أول يوم جامعة يا نور عيني، بنحبك اوي وفرحانين بيكي'.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 𝘼𝙨𝙢𝙖 𝙨𝙝𝙚𝙧𝙞𝙛 𝙢𝙤𝙣𝙚𝙚𝙧 (@asma.sherif.moneer)

تصريحات أسما شريف منير

وعلى جانب أخر ردت أسما شريف منير على الانتقادات التي تعرضت لها مؤخرًا، بعد حلاقة شعرها وإطلالتها في مهرجان القاهرة للدراما 2023 في العلمين.

 

ظهرت أسما شريف منير في أحدث ظهور لها بمهرجان القاهرة للدراما بدورته الثانية، حليقة الرأس، وأوضحت أن فكرة حلاقة شعرها خطرت لها بسبب شاب يعمل في الكوافير الذي تتعامل معه.

 

وقالت أسما شريف منير في تصريحات تلفزيونية لها: «الموضوع جاء عن طريق الصدفة، أنا كنت رايحة أطول شعري وأركب إكستنشين، لكن وأنا عند الكوافير لقيت شاب طول عمره مطول شعره وبيهتم بيه جدًا حالق».

 

وتابعت: «قلت له: إيه ده إنت حلقت شعرك! قالي بجد راحة مش طبيعية، بصيت له شوية، وبعدين رحت للكوافير بتاعي قلت له أنا بفكر أحلق شعري».

 

 

أسما شريف منير تحلق شعرها

 

واستكملت: «قالي بجد؟، قلت له أنا شعري محروق وبايظ، ما تيجي نبتدي الموضوع من الأول، قالي يلا بينا.. وأنا بمشي ورا إحساسي لا رتبت ولا فكرت ولا حسبت، هي حاجة وليدة اللحظة».

 

وأضافت أسما شريف منير قائلة: «بس حاجة كان نفسي طول عمري أعملها لأني طول الوقت بحاول أوضب شعري، وكمان كان في جزء نفسي جوايا محسسني إني عايزة أفتح صفحة جديدة، عايزة بداية جديدة ده كان كل تفكيري».

وقالت أيضًا: «أنا شخص انفعالي وعلى طبيعتي، وعلى السوشيال ميديا زي طبيعتي، أنا مش بتصنع حاجة وبحاول أبقى نفسي مش بفكر في أي تريند».