أشرف زكي: ياسر جلال تبرع بملبغ كبير للنقابة.. ومنعني من الإعلان.. فيديو

تحدث الفنان أشرف زكي نقيب الممثلين عن دعم الفنان ياسر جلال لزملائه في النقابة، وكذلك عن المبادرات التي يقدمها أشرف زكي لدعم صندوق تحيا مصر.

أشرف زكي يتحدث عن التبرعات

وقال الفنان أشرف زكي في مداخلة هاتفية مع الفنانة نشوى مصطفى ببرنامجها بنت البلد المذاع على قناة صدى البلد: «الخير مش لازم أعرفه للناس حتى لو بيتقال إن النقابة مش بتعمل، ولما بعمل نداء بيتجمع الزملاء على الفور للمساعدة».

وتابع أشرف زكي حديثه، وقال: مرة في زميل من نقابة المهن السينمائية مش التمثيلية توفى وكانت أسرته في أزمة، زملائنا الممثلين جمعتهم في أقل من خمس دقائق، إحنا بنعمل كده عشان ده رد جميل لبلدنا ورد الجميل لمصر، وفي مبادرة لدعم صندوق تحيا مصر زي ما عمل الفنان ياسر جلال، وكلنا عايزين

نشوى مصطفى تكشف مبادرة أشرف زكي الجديدة

وكشفت الفنانة نشوى مصطفى، برنامج بنت البلد عن مبادرة الفنان اشرف زكي الجديدة، وقالت: أشرف زكي قالنا عايزين نعمل عمل كبير ويكون كامل إيراده لدعم بلدنا من خلال صندوق تحيا مصر.

أشرف زكي يتحدث عن ياسر جلال

كما تحدث أشرف زكي عن الفنان ياسر جلال، وقال: «ياسر جلال من أكتر الناس اللي بيتبرعوا لزملائنا في النقابة، وكان بيرفض إن حد يعرف ولسه من يومين تبرع بمبلغ كبير وقالي لو قولت لحد هقاطعك، بس عايز ياسر يسامحني».

وأضاف «أنا بزعل لما بلاقي فنان بيطلع يقول أنا محتاج، طيب ما تيجي تقولنا احنا ولما احنا نقصر ابقى أزعل، احنا بنكفل بعض».