أمير شاهين: مفيش حاجة اسمها نمبر وان وإلهام شاهين صريحة بزيادة

تحدث الفنان أمير شاهين، عن لقب نمبر وان الذي يطلق على بعض الفنانين على الساحة حاليًا كما تحدث عن شقيقته الفنانة الكبيرة إلهام شاهين وفكرة تبرعها بأعضاءها بعد وفاتها، وتطرق الحديث أيضًا عن تكريمه في مهرجان الاسكندرية.

أمير شاهين يتحدث عن لقب نمبر وان

قال أمير شاهين في تصريحات تلفزيونية: «مفيش حاجة اسمها نمبر وان في السنيما او الدراما لأن في فنانين كتير كلهم صف أول وناجحين جدا وبيعملوا إيرادات كبيرة جدا فكلمة نمبر وان هي كلمة كبيرة».

وأضاف الفنان أمير شاهين انه راضي عن نفسه وعن اداءه وتواجده في الاعمال الفنية اخر فترة وان كلهم شخصيات جديدة وعجبت الجمهور

أمير شاهين يتحدث عن إلهام شاهين

واستكمل الفنان امير شاهين حديثه عن شقيقته الفنانة الهام شاهين، وقال أنها صريحة زيادة عن اللزوم، وأكد أنه يوافق تصريحها حول التبرع بأعضاء الجسد بعد الوفاة وأن هذا شيء انساني ومتواجد في أوروبا ولو بقيت شرعية في مصر أنا هتبرع بأعضاء جسمي.

تصريحات أمير شاهين

وواصل أمير شاهين حديثه، وقال: «انا من اوائل اولاد الفنانيين اللي ظهروا وكان دايما بيتقال من وأنا صغير اني بشتغل علشان اختي ولكن الحمد لله انا قدرت اثبت نفسي واشتغلت مع مخرجين كبار ماحدش يقدر يفرض عليهم حد زي المخرج محمد سامي والاستاذ علي عبد الخالق».

وأضاف الفنان امير شاهين ان الواسطة في المجال الفني عطلتني ولكن في الاخر الموهبة هي اللي خلتني أوصل للجمهور واخدت جائزة مهرجان اسكندرية احسن ممثل شاب وجائزة المهرجان الكاثوليكي.