أول تعليق من هشام عاشور زوج نيللي كريم على تصريحات باسم سمرة

رد هشام عاشور لاعب الاسكواش السابق، وزوج الفنانة نيللي كريم على تصريحات الفنان باسم سمرة، أثناء تواجده في برنامج رامز جاب من الآخر، بشأن دخوله مجال التمثيل.

أوضح هشام عاشور، من خلال مقطع فيديو نشره عبر صفحته الشخصية على انستجرام، قائلاً: «أنا عارف الناس بتحب الأكشن، بالنسبة لتصريحات الفنان باسم سمرة ده راجل ممثل محترف وقلبه أبيض وجدع، وبإذن الله هشتغل معاه في يوم من الأيام، وهو من الأخر اتاخد على خوانة، التاني قاله تعالى أنا أخوك وحبيبك تعالى نقعد مع بعض»، في إشارة إلى رامز جلال.

أضاف هشام عاشور، قائلاً: «التاني قاله احنا Off Air.. وهنتكلم براحتنا وكلمني عن هشام عاشور ونيللي كريم، والتاني قام مصورها ونزلها.. فتخيل أنا قاعد مع أخويا وبنتكلم عن ابن خالتي أو حد قريب مننا وبنكلم مثلاً وبنقول كذا ده مراته عملت كذا وبنتكلم في موضوع عادي بتحصل، يقوم مصورني أخويا ويقوم منزلها في كل حتة.. حاجة مش لاقي ليها تعبير غير أنها حركة بيئة جدًا».

موجهًا حديثه لرامز جلال دون الإشارة له، قائلاً: «بجد حاجة بيئة جدًا جدًا،، ربنا يكون في عونك يا معلم »، متسائلاً: «هو ده الضحك؟.. هتجيب فلوس كده يعني؟.. الدم الخفيف مفهوم إنما أنت لا دم خفيف ولا لذيذ أنا زعلان منك يا ابني والله».

 

عرض هذا المنشور على Instagram

 

‏‎تمت مشاركة منشور بواسطة ‏‎Hisham Ashour‎‏ (@‏‎hishamashour1‎‏)‎‏

تصريحات باسم سمرة

تحدث الفان باسم سمرة عن خلافه مع الفنانة نيللي كريم، وتصريحاته السابقة بأنه علمّها التمثيل.

وأوضح باسم سمرة خلال تصريحات تليفزيونية، أن نيللي كريم تعلمت منه التمثيل، مشيرًا إلى أن سبب الخلاف جاء بعدما تم ترشيحه لتجسيد دور البطولة أمام نيللي كريم في إحدى المسلسلات وكان سعيد بالتعاون معها، ولكنها جائت بزوجها بدلاً منه، قائلاً: «كان في دور واحنا مبسوطين إننا هنشتغل مع بعض راحت جابت جوزها مكاني .. جوزها بتاع اسكواش وعايز يمثل».

ووقع باسم سمرة وأحمد السقا، ضحية إحدى برامج المقالب، وظهر كل ضيف على حدى داخل غرفة فندقية، ويذهب لدخول الحمام ولكنه مغلق بكلمة سر، ويبدأ يتحدث مع الجهاز الآلي والذي يتحكم به مقدم البرنامج، ويطلب منه ادخال كلمة السر :«الكالون في السيفون»، فتنشق الأرض من تحت أقدام باسم سمرة وأحمد السقا، وينزلفقان داخل حلزونة تصل بهما إلى غرفة سوداء، ويصتطدمان ببعضهما، ويقف باسم ويسأل السقا: «أنت متفق معاه»، ويدخلان في نوبة من الضحك.