الرئيس السيسي ينعى الفريق عبد المنعم خليل وعبد رب النبي حافظ : فقدنا اثنين من قادة أكتوبر

رد الرئيس عبد الفتاح السيسي على إحدى السيدات الراغبات في التقاط الصور معه خلال احتفالية يوم المرأة المصرية قائلا «متزعلوش خالص هنسلم ونعمل كل اللي أنتوا عايزينه»، مضيفا «فيه اثنين من كبار قادة توفوا وجنازتهم النهاردة، الفريق عبد المنعم خليل، والفريق عبد رب النبي حافظ».

كما وجهت إحدى السيدات الشكر إلى الرئيس عبد الفتاح السيسي، خلال احتفالية يوم المرأة المصرية.

وقالت السيدة «لازم نكرمك أنك عديت بينا، كتر خيرك، شكرا لسيادتك على تحمل كل شئ، مصر لن تركع، أنا آسفة إني قاطعتك بس كان لازم اقول كده، شكرا ليك ياريس مش عارفني نقولك إيه، شكرا للجيش والشرطة».

ورد الرئيس السيسي على السيدة« شكرا جزيلا، المسئولون قد يتخذوا قرارات كثيرة، لكن توفيق ربنا ومساعدة الناس الأهم وهو ما حدث، أنا واحد من الناس، متعتبروش إني مسؤول كبير، انا واحد من المجتمع أسمع وبشوف الست بتعمل إيه، الست اللي بتشيل دايما بتكلم بإنصاف».

الرئيس السيسي

وأضاف الرئيس السيسي «لو جبنا ألف سيدة، سنجد أن النسبة الكبرى تعطى وتساعد وتضحي، اللي عايز يشكرني وشايف إني عملت أمر طيب، يخلي باله من مصر، أنا بتكلم والله يعلم ما في نفسي، بأن أحافظ على الوطن وحياة الـ 100 مليون ومحدش فيهم يؤذى في ظل ما يحدث في العالم».

وأكمل «والله لا أبالغ وأنا أعلم كثيرا من الأمور قد تكونوا لا تعلمونها، البلد دي كانت على حافة الانهيار ويد الله أنقذتها».

كما لبى الرئيس السيسي رغبة الحاجة مكة وتوجه إليها لمصافحتها وقبّل رأسها قائلا « يا حاجة مكة أجيلك أنا والله، أهلا وسهلا بيكي».

البث المباشر قناة صدي البلد

الرئيس السيسي يكلف بمواجهة التحرش وإساءة استخدام السلطة في العمل

الرئيس السيسي: «المفروض الرجل يحط إيده وراء ضهره وهو بيكلم المرأة»..

https://www.youtube.com/watch?v=zRvJDXPlbV8