السيناريست تامر حبيب: رحلة 404 جت تعوضنا عطش سنين

حرص السيناريست تامر حبيب على الإشادة بفيلم رحلة 404، بطولة النجمة منى زكي، مشيرًا إلى أن العمل يعتبره تعويضًا بعد عطش سنوات.

تامر حبيب يشيد بفيلم رحلة 404

كتب تامر حبيب عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'بشرى لكل من يحب السينما الحلوة، اللي بتكلم المشاعر و العقل، و اللي بتخليك تفكر، وحالتك و انت خارج من الفيلم مش زي لما دخلته، وتنام و تصحي و انت فاكر الفيلم و بتسترجع مشاهده وحاسس انك منتشي ودماغك مليانة'.

وتابع: 'بشرى لكل من يستمتع بالتمثيل الثقيل الراسي الذكي اللي مش من أول درج، بشرى لكل من اشتاق انه يتفرج علي فيلم مننا و عننا وراه مؤلف كاتب كل حرف مع سبق الإصرار وقاصد يستفزك ومايسيباكش في حالك بنضج وموهبة وصدق'.

واستكمل تامر حبيب حديثه، قائلًا: 'بشرى لأمثالي ممن اشتاقوا ان يسلموا نفسهم لمخرج محترم و موهوب و صادق ومخلص و مصدق كل حرف في اللي بيخرجه و عنده شخصية و طعم بصمة مش شبه حد'.

واختتم كلامه: 'بشرى لكل من اشتاق ان يستمتع بفيلم وراه فريق كامل امام و خلف الكاميرا قاصد ان يمتع جمهوره، رحلة 404 جت تعوضنا عطش سنين، شكراً من كل قلبي لكل اسم اتكتب علي افيش و تيتر هذا العمل، روحوا الهي يسعدكم زي ما اسعدتوني'.

إيرادات فيلم رحلة 404

حقق فيلم رحلة 404 في أولى ليالي عرضه أمس الأربعاء الموافق 24 يناير إيرادات اقتربت من نصف مليون جنيه.

وصلت إيرادات فيلم رحلة 404 في أولى ليالي عرضه 416,600 جنيه، وهو العمل الذي جسدت بطولته النجمة منى زكي.

فيلم رحلة 404

فيلم رحلة 404 بطولة مني زكي بالاشتراك مع مجموعة كبيرة من النجوم وضيوف الشرف محمد فراج ،محمد ممدوح، شيرين رضا، خالد الصاوي ومحمد علاء مع حسن العدل، سما ابراهيم ، شادي ألفونس ، رنا رئيس ، جيهان الشماشرجي، وعارفة عبدالرسول، ونورا شعيشع، من تأليف محمد رجاء وإخراج هاني خليفة ومن إنتاج محمد حفظي و شاهيناز العقاد من خلال شركاتهم فيلم كلينك ولاجونى للإنتاج السينمائي وهو إنتاج مشترك مع مجموعة Arabia Pictures Entertainment السعودية وهاى ميديا للإنتاج الفني والتوزيع. وتوزعه سينمائياً أفلام مصر العالمية داخل مصر و Front Row Filmed Entertainment خارج مصر.