الناقدة دعاء حلمي: «تقديم جزء تاني من صعيدي في الجامعة الأمريكية مغامرة لازم تكون محسوبة».. خاص

تحدثت الناقدة دعاء حلمي عن تقديم جزء ثاني من فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية، للنجم محمد هنيدي أنه فكرة جيدة لا يجب أن تكون محسوبة بشكل صحيح.

توقعات دعاء حلمي لفيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية 2

قالت الناقدة دعاء حلمي في تصريحاتها لموقع قناة صدى البلد: « لو حصل واتعمل جزء تاني من فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية، يبقى كويس لكن مش قادره اتوقع طبعًا يعني هل هيقدروا يجيبوا كل نجوم الفيلم الأصلي ولا هيكون صعب من ناحية الميزانية، ده مش هنقدر نتوقعه غير لما يكون في إعلان رسمي بالتفاصيل لأنها مغامرة لازم تكون محسوبة كويس».

فيلم صعيدي في الجامعة الاميريكية

محمد هنيدي فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية

تحدث محمد هنيدي عن تقديم جزء ثاني من فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية، في تصريحات تلفزيوينة، وقال: «معلومة تصوير الجزء الثاني من فيلم صعيدي في الجامعة الامريكية صحيحة بنسبة 100%».

وأضاف محمد هنيدي : «أنا وأستاذ مدحت في نهاية كتابة السيناريو، وهيكون كل أبطال العمل موجودين، وأفكر ساعات في عمل حاجات غير كوميدية، ولكن ممكن يحصل صدمة عاطفية بيني وبين الجمهور».

فيلم صعيدي في الجامعة الاميريكية

فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية

جدير بالذكر أن فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية، قُدم لأول مرة عام 1998 وكانت تدور أحداثه حول خلف الدهشوري، طالب صعيدي يحصل على ترتيب أول في الثانوية العامة ، فحاز على جائزة الالتحاق بالجامعة الأمريكية في القاهرة، يسافر ويقيم هناك مع اثنين من زملائه، وفي الجامعة يتعرف على زملاء عديدين، ويقع في حب زميلته عبلة التي كان يشاغلها أستاذها بالجامعة، وفي نفس الوقت تنجذب نحوه سياده، ولكنه لا يبادلها نفس الشعور.

محمد هنيدي يكشف حقيقة خضوعه لعمليات التجميل ومفاجأة لمحبي صعيدي في الجامعة الأمريكية

مستورة تطالب محمد هنيدي بمشاركتها في الجزء الثاني من صعيدي في الجامعة الأمريكية.. فيديو