بشرى تبكي بسبب سرطان الثدي: كل واحد عنده قصة مؤلمة

تحدثت الفنانة بشرى عن تجربة مرض سرطان الثدي التي خاضتها، مع أحد من عائلتها أو أصدقائها من قبل.

وظهرت الفنانة بشرى متأثرة وتبكي على الهواء، في تصريحات تلفزيونية لها، قائلة: «كلنا فقدنا أصدقاء وحد من أهلنا أو الجيران أو زملائنا».

تصريحات بشرى عن مرض سرطان الثدي

وتابعت: «مفيش حد في عيلته مفقدش حد بسبب المرض اللعين..وكل واحد عنده قصة مؤلمة في حياته».

وفي سياق آخر، كانت قد حرصت الفنانة بشرى على التعليق على هجوم الناقد الفني طارق الشناوي على فيلم أولاد حريم كريم، الذي تشارك في بطولته أمام الفنان مصطفى قمر.

قالت بشرى في تصريحات تلفزيونية: 'فيلم أولاد حريم كريم يجمع بين النوستالجيا والجيل الجديد، والكواليس مع المخرج علي إدريس كانت جميلة، واسألو الشباب الجديد اللي اشتغل مع فنانين عندهم خبرة حسوا بألفة ولا، الناس مستغربة حالة الحب اللي موجودة في العمل، وده قليل لما بيحصل في الوسط بتاعنا'.

بشرى بشرى

بشرى فيلم أولاد حريم كريم

وتابعت حديثها قائلة: 'في بعض النقاد ارائهم انطباعية مش تحليلة بشكل علمي بتحسس الناس أنهم مشافوش الفيلم اصلا ومسكوا في شخص واحد اتكلموا عليه، والحمدلله ردود الفعل عند الجمهور حلوة جدًا، ولا صوت يعلوا فوق صوت الجمهور، أصل ده فيلم مهرجانات ولا صوت يعلوا فوق الجمهور هي اللي بيحدد، الفيلم جماهيري مش بتاع مهرجانات سينمائية عشان يكون نقدي بالشكل ده، أهم حاجة الناقد يحلل الفيلم وميقتصرش مجهود الفيلم في شخص واحد، عيب في ناس ورا الكاميرا أشتغلت وعمُال كمان'.

وأضافت بشرى: 'مفكرتش أكلمه ولا ألومه ومن أمتى وهو بيمدح اساسا، أنا عندي مبدأ في الحياة اسمه سيري يا نورماندي، مهما حصل مبقفش لكن هو زميل ومعايا في كذا لجنة تحكيم، ولكن مبنتظرش منه مدح يعني'.