بعد إعلان ارتباطها رسميا.. ماذا قالت دينا الشربيني عن مواصفات شريك حياتها؟

تصدر اسم الفنانة دينا الشربيني التريند بمؤشر البحث الأشهر جوجل، ومواقع التواصل الاجتماعي المختلفة بعدما أعلنت هوية حبيبها وارتباطها رسميًا.

قالت دينا الشربيني عن حبيبها عبر تصريحات تلفزيونية: «أنا بعيش قصة حب مع شخص بحبه جدًا وجدع جدًا وبحترمه للغاية وبان أصله وقت أهلي وفقدان أبي وأمي لأني من وقتها لسة مش مستوعبة رحيلهم وهو شخص مصري خارج الوسط ومش إعلامي معروف ودي شائعات وأنا معتادة أني مردش على الشائعات أصل كل الناس هتقول فيه حاجات بتتكتب ماقلتهاش وحاجة بيقولوا إتعملت معملتهاش».

ارتباط دينا الشربيني

وأضافت: «أول حرف من اسمه حسين ويعمل في مجال بيزنس عائلي خارج الوسط تمامًا وكان بيننا أصدقاء مشتركين وكنا نعرف بعض نتقابل وسط أصحابنا في قعدات عادية حتى الارتباط».

وكشفت دينا الشربيني مواصفات حبيبها حسين، قائلة: «محترم وبيراعي ربنا ومتدين وجدع ولذيذ عاوز يعمل كل حاجة كمشاعر ودعم دون أن يظهر في الصورة دائمًا بيبقى عينه عليا من بعيد».

وعن أهم مايعجبها في الرجل، قالت: «الحنية وأن يكون بيتقي ربنا في أهله وده معناه أنه لو أتقى ربنا في أهله هيتقي ربنا فيا.. الناس الكويسة مع أهلها سواء الرجل أو الست بحطهم على راسي وبضايق أوي لما بلاقي حد مش كويس مع أهله أو مش على طول معاهم ولا بيسأل عليهم لأني بشوف أن الأهل أولوية».

دينا الشربيني في مسلسل اخر دور

مواصفات شريك حياة دينا الشربيني

وعن أهم الصفات التي لا يمكن أن تقبلها في أي رجل، قالت: «البخيل ده بيبقى بخيل في كل حاجة حتى المشاعر والبخل مش في الفلوس البخل في المشاعر والكلمة الحلوة والاهتمام والسؤال والمعاملة وثاني صفة أرفضها الخيانة لأني مش ممكن أتحملها لأن الفكرة مش مفهومة بالنسبة لي ولو حصلت يبقى أمشي مع السلامة مش ممكن أقبلها لأن الخيانة غير مقبولة وبتهز حاجه جوه الست وتعرضت زمان للخيانة ومفيش بنت متعرضتش لخيانة اللي حظها حلو بس اللي بتكتشف ده وتعرف فيه كتير بيتخانوا ومايعرفوش لكن اللي بتعرف دي حظها حلو».

وقالت دينا الشربيني في تصريحات تلفزيونية سابقة، عن مواصفات حبيبها قبل أن تكشف عن هويته: «شاب مصري جدع ومحترم وشخص يستحق الحب الجامد أوي وهو من خارج الوسط الفني».

وأشارت إلى أنها ترفض تمامًا الارتباط برجل متزوج لأنها لا تحب أن تسبب جرح لأحد ويهمها الشخصية التي أمامها بخلاف الأموال.

وتابعت دينا الشربيني حديثها عن مواصفات شريك حياتها، قائلة: «معنديش مواصفات محددة في شريك حياتي ولكن مهم يبقى بيراعي ربنا فيا ويتقي الله في أهله وحنين وأريده أن يكون وسيم وجميل وكريم وحنون».

دينا الشربيني مسلسل كامل العدد دينا الشربيني مسلسل كامل العدد

دينا الشربيني