بعد حكم حبسه 6 أشهر.. مؤديي المهرجانات يدعمون عصام صاصا بكلمات مؤثرة

حرص عدد من مؤديي المهرجانات على دعم عصام صاصا بعد حكم حبسه 6 أشهر في تهمة تعاطي المخدرات، وانقضاء الدعوى المدنية في قضية الدهس بالتصالح.

كتب حسن شاكوش عبر خاصية الستوري التابعة لحسابه الرسمي بموقع انستجرام: «ربنا يهونها عليك يارب يا حبيبي، اللي بيحبه يدعيله عشان هو طيب وابن حلال، وربنا يرجعه لأهله وابنه بالسلامة يا رب».

حسن شاكوش حسن شاكوش

مؤديي المهرجانات يدعمون عصام صاصا

أما مصطفى عنبة فكتب عبر موقع انستجرام: «حزين حزن الدنيا عليك يا أخويا ربنا يهون عليك.. ليك يوم ياللي بتشمت».

وتابع: «ياه على الدنيا الناس نسيت أن عصام صاصا فرحهم كتير مع أول غلطة وغصب عنه، باعوه، محلتيش غير الدعاء ليك يا أخويا وفي ضهرك طول العمر».

واختتم عنبة في رسالته لدعم عصام صاصا: «أنا بقيت حاسس بخنقة رهيبة من كتر اللي بيحصل لصحابي، يارب سترك علينا وعلى حبايبنا».

عنبة يدعم عصام صاصا عنبة يدعم عصام صاصا

عنبة يدعم عصام صاصا عنبة يدعم عصام صاصا

عنبة يدعم عصام صاصا عنبة يدعم عصام صاصا

عنبة يدعم عصام صاصا عنبة يدعم عصام صاصا

حكم حبس عصام صاصا

ومن جانبه، كتب حمو بيكا عبر حسابه بموقع انستجرام: «ربنا يفكها عليك يا رب أجدع خلق الله، ربنا يهون عليك يا أبو رحيم».

حمو بيكا حمو بيكا

بينما حرص مؤدي المهرجانات مسلم على دعم عصام صاصا، وكتب عبر حاصية الستوري: «مشفتكش غير مرة واحدة وأنت كمان ومكنتش أعرف حب الناس ده كله ليك».

وأضاف: «وأكيد اللي ربنا يوقف له الناس دي كلها أكيد ربنا بيحبه، ربنا يرجعك لبيتك وأهلك سالم يا حبيبي وربنا يصبر أهل المتوفي».

مسلم مسلم

حبس عصام صاصا 6 أشهر

أسدلت محكمة محكمة جنايات الجيزة المنعقدة بمجمع محاكم زينهم، اليوم الأحد، الستار على قضية عصام صاصا مطرب المهرجانت الشهير، بـ حبس مطرب المهرجانات عصام صاصا 6 أشهر في تهمة تعاطي المخدرات، وانقضاء الدعوى المدنية في قضية الدهس بالتصالح.

تحفظت أجهزة الأمن على عصام صاصا مطرب المهرجانات، بعد وصوله إلى مطار القاهرة، قادما من الإمارات صباح اليوم السبت، وسينم ترحيله إلى مديرية أمن الجيزة، تمهيدا لاتخاذ الإجراءات القانونية اللازمة، بعد صدور قرار بضبطه وإحضاره، لاتهامه بالتسبب في مصرع موظف، أعلى الطريق الدائري، تحت تأثير المخدر، ومن المقرر أن تنظر المحكمة أولى جلسات محاكمته غدا الأحد.

عصام صاصا عصام صاصا