بيومي فؤاد يقرر رفع أجره بالأعمال الفنية.. تعرف على السبب

كشف الفنان بيومي فؤاد السبب وراء مشاركته في عدد كبير من المشاريع الفنية بالسنة الواحدة، معلقًا: «كثرة التمثيل بيكسر الخجل أمام الكاميرا وعلى المسرح».

تصريحات بيومي فؤاد

قال بيومي فؤاد في تصريحات تلفزيونية: «ممكن أروح لعمل وأنا مش فاضي أو تعبان بسبب خجلي للرفض، وأنا وصلت المنتجين يقولوا لي علي أجرك، والناس بتستغرب من الأجر وقريب هرفعه».

وتابع: «ومن أسباب مشاركتي في أعمال كثيرة بالسنة الواحدة إني بحب الشغل أوي، ويجيلي مشهد حلو أو ضيف شرف مثلًا مقدرش أرفض ليسرا أما طلبتني بنفسها».

وكان قد تحدث الفنان بيومي فؤاد عن عدم اقباله على إجراء الكثير من اللقاءات التليفزيونية خلال الفترة الماضية.

بيومي فؤاد بيومي فؤاد

خجل بيومي فؤاد

قال بيومي فؤاد في تصريحات تليفزيونية: 'أنا بقلل من ظهوري الإعلامي لأني صريح ومبعرفش أتجاهل السؤال أو أقول أنا مالي، وصراحتي بتزعل الناس ومبعرفش أمسك العصاية من النص واللي في قلبي بقوله'.

وتابع فؤاد، حديثه وقال: 'أنا شخص خجول وصبور وعندي أمل في مستقبل أحسن وبربي أولادي على الإخلاص في العمل مهما كان، لأني زمان كنت بقدم مسرحيات دون أجر واتعرفت منهم على مخرجين كبار'.

وعن رفضه بعض الأعمال الفنية، قال بيومي فؤاد: 'أنا برفض 3 أضعاف الأعمال اللي بقبلها في السنة وبعتذر أحيانا عن أعمال مهمة، وفي المقابل بشارك في أعمال بشعة ودي بتكون غلطة مني، لأني بيتضغط عليا ومبعرفش أقول لأ لأن أحيانا المنتج أو المؤلف بيقولوا لي لو مشاركتش في العمل مش هيتعمل كله'.

بيومي فؤاد في مسلسل الكبير بيومي فؤاد في مسلسل الكبير

بيومي فؤاد وأحمد السبكي