تصريحات غادة عبد الرازق: هقتل جوزي لو عنده إيدز.. ومعرفش اتكسرت ولا ضعفت بوفاة والدي

تصدر اسم النجمة غادة عبد الرازق مؤشرات البحث وذلك عقب تصريحاتها الجريئة التي آدلت بها خلال الساعات الماضية، حيث كشفت موقفها من المساكنة واللحظات الأخيرة في حياة والدها، وكذلك كشفت غادة عبد الرازق موقفها من اعتزال التمثيل.

موقع قناة صدى البلد، يرصد فيما يلي تصريحات غادة عبد الرازق التلفزيونية كاملة، وإليكم التفاصيل.

غادة عبد الرازق والإيدز

كشفت غادة عبد الرازق رد فعلها إذا أصيب زوجها بمرض الإيدز، وقالت: لو جوزي مريض إيدز هموته وأموت نفسي، لأنه أكيد لو جوزي هبقى أنا مريضه زيه ولو حبيبي هبلغ عنه مش هموت نفسي عشانه'.

غادة عبد الرازق

اللحظات الأخيرة في حياة والد غادة عبد الرازق

كما تحدثت النجمة غادة عبد الرازق عن كواليس اللحظات الأخيرة في حياة والدها محمد عبد الرازق، وقالت: 'اللي أنا فاكراه إن قبل وفاته بـ 3 أيام، كنا في البيت وبنتغدا وكان مبسوط جدا لأنه وقتها كان هيبقى وزير للاستثمار وقال إنه بعد 3 أيام هيمسك المنصب'.

وتابعت: 'تاني يوم كان عنده جلسة في مجلس الوزراء وجاله هبوط حاد في الدورة الدموية ونقلوه المستشفى وروحنا بالليل لقيناه كويس وكان بيضحك ويهزر وروحنا وكنا بايتين عند ولاد خالتي وتاني يوم قالولنا روحوا البيت واحنا في الطريق عرفت إن بابا اتوفى ومش فاكرة ساعتها انكسرت ولا ضعفت'.

غادة عبد الرازق والاعتزال

كشفت الفنانة غادة عبد الرازق موقفها من اعتزال التمثيل، مشيرة إلى أنها ملتزمة دينيًا وستنفذ هذا القرار عندما يأذن الله، كما تحدثت عن الوشم المرسوم في جسدها.

وقالت غادة عبد الرازق في تصريحات تلفزيونية: 'أنا ملتزمة دينيا، وأعلنت كثيرا أنني سأعتزل، وتراجعت، لذلك لن أعلن ذلك مجددا، حتى لو اتخذت القرار، سأتركه يأتي بطريقة ربانية، مش بقرار مني، أنا عايزة ربنا يقولي أنتي دلوقتي كفاية الحمدلله، ولا علاقة للدين باعتزالي، الأمر كله رباني وقضاء وقدر'.

غادة عبد الرازق

واستكملت غادة عبد الرازق كلامها، وقالت: 'ربنا كاتبلي هبطل تمثيل امتى، فهو قرار من ربنا ليس من غادة عبد الرازق، أنا ملتزمة دينيا الحمدلله، ولا أحتاج لهذا القرار في هذا الأمر، ولا الحجاب، لست من هذه الشخصيات، وكتير من أسرتي محجبين لكن محدش فرض عليا الحجاب'.

غادة عبد الرازق والتاتو

وواصلت الفنانة غادة عبد الرازق حديثها عن التاتو وقالت: 'أنا ست مسلمة وعرفت أن ده حرام، ومش عايزة اعمله، عملته وأنا وصغيرة جدا ومحدش قالي، ودلوقتي عرفت وأنوي إزالته'.

غادة عبد الرازق

غادة عبد الرازق تتحدث عن المساكنة

وعلى جانب أخر أوضحت الفنانة غادة عبد الرازق موقفها من المساكنة لبناتها حفيداتها، مؤكدة أنها ترفض هذه الفكرة بشكل تام.

قالت الفنانة غادة عبد الرازق في تصريحات تلفزيونية: 'مش هستنى واحدة من حفيداتي تيجي تقولي انها هتعيش مع واحد بدون زواج'.

وتابعت غادة عبد الرازق كلامها عن هل توافق على المساكنة لحفيداتها، وقالت: 'من وهما صغيرين متربيين وعارفين الحلال والحرام'.

واستكملت كلامها قائلة: 'عمر حفيداتي ما هيوصلوا لحاجة زي دي لأن أنا وأمهم عارفين ربيناهم على ايه يصح وايه مايصحش'.