جائزة افضل لاعب فى قارة افريقيا.. ناقد رياضى شهير يهاجم محمد صلاح : « كسفتنا وخليت رقبتنا قد السمسمة »

فتح الناقد الرياضي الشهير، محمد سيف، النار على نجم منتخبنا الوطني، محمد صلاح، لعدم حضوره حفل سبب عدم حضوره حفل توزيع جوائز الأفضل في أفريقيا المقامة الليلة.

وكتب محمد سيف ، عبر صفحته الشخصية على موقع "فيسبوك" :" التالى :" ليه كده ياجنتلة؟ صحيح انت مش العريس..لكن الفرح معمول في سطوح بيتكم والعريس جارك وصاحبك وواكل عيش وملح معاك..بلاش ترقص وتنقط العريس بس علي الاقل تحضر وترفع رأس عيلتك اللي عاملين الفرح في بيتهم..وماتنساش أن العريس جاملك قبل كدة واستقبلك في بيته ورقص معاك يوم فرحك ..إيه مفيش مفهومية..مفيش نخوة..مفيش جدعنة ..مفيش أصول ولاد البلد ؟.. بصراحة مش لاقيلك أي عذر ولا مبرر ..كسفتنا وخليت رقبتنا قد السمسمة ادام المعازيم وأهل الحتة".

وتشهد مدينة الغردقة، حاليا، أحد أهم الأحداث الرياضية في العالم، حفل جوائز الاتحاد الإفريقي لكرة القدم «كاف» واختيار افضل لاعب فى أفريقيا 2019، وهو الحدث الذي تستضيفه مصر لأول مرة في تاريخها بعد 27 عاماً منذ بداية المسابقة.

ويتنافس على جائزة الأفضل محمد صلاح، لاعب ليفربول الإنجليزي، وزميله في الفريق السنغالي ساديو مانيه، ورياض محرز، لاعب مانشستر سيتي الإنجليزي.