أول رد من أسرة حسن أبو السعود علي تصريحات شيرين عبد الوهاب

ردت أسرة الراحل حسن أبو السعود على تصريحات الفاننة شيرين عبدالوهاب، بأنها أصبحت شبه الراحل حسن أبو السعود بعدما عاشرت حسام حبيب.

وقالت أسرة الراحل حسن أبو السعود: «في ميزان الإنسانية إيه قيمة الموهبة إذا اقترنت بالإساءة والأذى؟ التنمر والسخرية من الناس عيب.. بس العار الحقيقي التنمر والسخرية من شخص ميت، ومش حقول شخص واكلين معاه عيش وملح وله فضل علينا.. لأن قليل الأصل ممكن يتناسى وينكر ده عادي - لأن الإساءة لشخص ميت مستوى أكثر انحداراً من الشر والدناءة».

وأضافت أسرة الراحل: «وقت الحساب.. المسيء حيقول لربنا إيه.. حيقوله لأ متحاسبنيش إني بتريق على ميت وبجرحه وبجرح محبيه وأسرته، أصل أنا موهوب أو مشهور أو بغني؟ لأ متحاسبنيش أصل أنا أحسن فنان في الكون؟؟ للأسف المسيء في ابتلاء شديد».

وتابعت أسرة حسن أبو السعود: «مش فاهم أنه عمال يحفر ويوسع في الحفرة لنفسه.. للأسف الشر زايد وقلة الأصل زايدة وقلة الأدب مسكوت عنها، وكمان الأفاقين ماسكين راية دفاع مستديم عن الظلم والإيذاء.. ميزان وبيتملي».

وأشارت أسرة الراحل: «ربنا يجعل وجع قلبي ودعائي الليلة دي وليالي قبلها بسبب الإساءة المتكررة والحقد الظاهر في الطاقة والكلام من نصيب أي وكل مُسيء. كلمة أخيرة.. حسن أبو السعود الله يرحمه شكلاً كان قمر وشخصيةً كان دمه سكر وطيب وكريم ومتواضع ومثقف وبيتكلم 3 لغات أجنبية بطلاقة ولبق وذوق.. فمش ممكن حتكوني شبهه في يوم من الأيام».