حمو بيكا : «أعاني من مرض اللي معاه فلوس بس هو اللي بينجو منه»

تصدر مطرب المهرجانات الشعبية حمو بيكا محركات البحث علي «جوجل»، ، بعدما تعرض لـ وعكة صحية ونقل إلى المستشفى منذ أيام .

وظهر حمو بيكا في بث مباشر على حسابه الرسمي بـ موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قائلًا: «أشكر كل من سأل عليا في أزمتي، وربنا يسامح من تنمر عليا، لأني أعاني من مرض إللي معاه فلوس بس هو اللي بينجو منه، وربنا ما يكتبه على حد».

وأضاف: «أنا مكمل المشوار بحب الناس ليا، وأنا لما ربنا ياخدني هستريح أحسن ما أعيش مش عارف أخد حقي.. ونصيحة مني شوف حياتك وأجري ورا حلمك وبلاش تنمر على الناس، واللي مش فاهم يعني إيه كرونز يبحث عنه».

ويتواجد مطرب المهرجانات الشعبية حمو بيكا في المنزل حالياً، بعد خروجه من المستشفي، إثر تعرضه لوعكة صحية شديدة .

وقال محمد حلمي مدير أعمال حمو بيكا تفاصيل حالته الصحية قائلاً لـ«موقع قناة صدى البلد»، «لازال حمو تعبان، لأنه يعاني من تعب نفسي، بالاضافة إلى إصابته بمرض الكرونز النادر الذي يعاني منه بالمعدة»

وطالب جمهوره بالدعاء له بالشفاء العاجل قائلاً، «ادعوله ربنا يشفيه، ويرجع لجمهوره من تاني».

تعرض الفنان حمو بيكا لوعكة صحية شديدة منذ أيام، نقل علي إثرها إلى المستشفى علي الفور، ونشر أدمن صفحة الفنان حمو بيكا صورة للمطرب الشعبي داخل المستشفى، وعلق عليها قائلا ، «إدعو لحمو بيكا يقوم بالسلامة يا جدعان .. وحسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب !».

جاء ذلك بعد حلول مطرب المهرجانات حمو بيكا رفقة حسن شاكوش، ضيفين بإحدى البرامج التلفزيونية، للحديث عن أزمة منعهما من الغناء، وأيضا عم آخر أعمالهما الفنية.

حمو بيكا ينهار بسبب نقابة المهن الموسيقية

وانهار حمو بيكا، على الهواء، في أثناء حديثه؛ بسبب عدم حصوله على ترخيص بالغناء، ورسوبه المتكرر في اختبارات نقابة المهن الموسيقية، قائلا، «قول لنقابة الموسيقيين، اعتقوني لوجه الله، أنا قرَّبت أصرخ في الشارع من كُتر الظلم».

وأضاف، «محدش حاسس باللي أنا فيه، مش هدخل اختبارات نقابة الموسيقيين تاني».

القصة الكاملة وراء مشاجرة شمس مع حمو بيكا .. «طول ماهو ماشي بيخبط مع الناس»

تطورات الحالة الصحية لـ حمو بيكا : «يعاني من تعب نفسي ومرض الكرونز في المعدة»