خالد الصاوي يفجر مفاجأة عن ترشحه لنقابة الممثلين وذهابه للدجالين

كشف الفنان خالد الصاوي حقيقة ترشحه لرئاسة نقابة المهن التمثيلية بعد الفنان أشرف زكي، كما رد على شائعة ذهابه للدجالين وشائعة وفاته أيضًا.

خالد الصاوي والدجالين

علق الفنان خالد الصاوي على شائعة ذهابه للدجالين، وقال في تصريحات تلفزيونية له: «احتمال يكون معمول لي عمل لكني مؤمن جدًا ومبصدقش في الخرافات وإذا شعرت بذلك سأتجه إلى الله وليس الدجالين».

وفيما يخص شائعة وفاة خالد الصاوي وابنه، علق قائلًا: «لجان الإخوان وراء شائعة وفاتي ووفاة ابني بعد دوري في مسلسل الاختيار».

تصريحات خالد الصاوي

وقال عن أزمته مع المنتج ممدوح شاهين: «خدت فلوسي منه وباخد حقي من أي حد لأني محامي وابن محاميين، ورافع عليه قضية تعويض لأنه خد فلوسي وأنتج بيها فعلى الأقل أبقى شريك في الأرباح».

خالد الصاوي وزوجته

تابع خالد الصاوي: «مراتي نفسها بتشتكي أني طول الوقت في شغلي مش في البيت وكمان هيبقى في مسئولية زي وجود طفل وابقى مش قد المسئولية، ومش ندمان على دوري في عمارة يعقوبيان ولكن الممثلين اللي رفضوا عندهم حق وكل حاجة كنت بعملها لما كبرت قلت 50% من كل اللي عملته في حياتي الشخصية».

وأضاف: «مش متأكد أن دوري في فيلم عمارة يعقوبيان رفضه محمود حميدة أم لا ولكن أعرف أن هناك ممثلين كبار قلقوا من الدور وشايف أن عندهم حق، ولا أخاف من المسئولية ولدى القدرة على تحمل المسئوليات وأقدر أشيل 100 ألف مسئولية ولكن أنا مش عايز أضيع يوم إلا وأنا بمثل أو أبدع فيه».

أكد خالد الصاوي أنه حاول التواصل مع منة شلبي في أزمتها الأخيرة، قائلًا: «حاولت أتواصل معها بعد أزمتها الأخيرة ومقدرتش.. إحنا أصحاب وأعرفها من أول مرة اشتغلت فيها سنة 2000 وكانت لسه صغيرة».

خالد الصاوي خالد الصاوي

خالد الصاوي خالد الصاوي

خالد الصاوي خالد الصاوي

خالد الصاوي: فكرت في تبني طفل وكان ممكن أروح في سكة الجنون لولا الفن

خالد الصاوي: مش عايز 50% من اللي قدمته في مشواري الفني