دياب وساندي يطرحان أحدث أعمالهما الغنائية بعنوان «موقف».. فيديو

طرح الفنان دياب والفنانة ساندي، أحدث أعمالهما الغنائية، لأول مرة معًا فى فيديو كليب بعنوان «موقف» على اليوتيوب، وجميع المنصات الرقمية.

أغنية «موقف» من كلمات منة القيعى، وألحان عزيز الشافعى، وتوزيع موسيقى أمين نبيل، والفيديو فكرة وإخراج ساندى، ومن إنتاج شركة «مزيكا» للمنتج محمد جابر.

منذ شهور كان كلا من دياب وساندى، يبحثان عن فكرة عمل بسيطة تجمع بينهما، إلى أن وقع اختيارهما على فكرة أغنية «موقف»، وبالفعل تم التحضير والتنفيذ من فترة قريبة، وشاركت ساندى جمهورها بعمل فيديوهات طريفة على التيك توك، وعلى موقع التواصل الاجتماعى انستجرام.

وتبادلت المواقف بينها وبين دياب، ولفتت الأنظار بفكرة 'الأوزة عفاف'، ولاقت العديد من التعليقات من متابعيها على السوشيال ميديا، ونظرا لاشتعال الأزمة فى لبنان تم تأجيل طرح الأغنية..

وأثناء احتفال الشاعرة منة عدلي القيعي، بخطوبتها على الفنان يوسف حشيش، الذى أقيم منذ عشرة أيام، تجددت الأحداث مرة آخرى بين دياب وساندى، وتكررت الفيديوهات الطريفة، بينهما واستمرت حتى أمس عندما أكدت ساندى عبر حسابها الرسمى على موقع 'انستجرام' فى صورة وهى تتناول «الأوزة عفاف»: وكتبت: آخر صوره مع المرحومه عفاف تعيش و تاكل غيرها يا دياب.. استنوا أغنيتنا أنا ودياب غداً الاثنين الساعه ٥ مساءً بتوقيت القاهرة موقف، دياب، ساندي».

كلمات أغنية موقف:

اللي  واخد مني موقف

لو سمحتوا يرجعوا

واللي ناوي يلوي بوزه

ف الاخر الصف هرجعوا

مافيش مكان فالدايرة ديا

غير ل حبة كويسه

واللي غاويين مرازية

مش طالباهم ع المسا

من جد وجد

ناس رايقة فقط

مالناش في النكد

مالناش في الغلط

و لا ف اللي لي لي

لي لي لي لي لي

انت بتعمل كده ازاي

واللي ناوي يتقمص

براحته مش هنمنعه

يتقمص بعيد ولما

ياخد كفايته نرجعه

احنا مش جايين ف هالك

السالكين هنا يجمعوا

ييجوا حلوين واحنا نبارك

والتانيين بقي يمنعوا

مافيش مكان فالدايرة ديا

غير ل حبة ملذذه

واللي غاويين مرازية

ادي احنا خلعنا بمعجزة

و لا ف اللي لي لي

لي لي لي لي لي

انت بتعمل كده ازاى