«زلة لسان».. نجوى إبراهيم تكشف حقيقة اعتزالها وإصابتها بالسرطان .. خاص

كشفت الفنانة والإعلامية نجوى إبراهيم حقيقة اعتزالها وإصابتها بمرض السرطان، عقب انفعالها بسبب السوشيال ميديا، وتعليقات المنتقدين.

قالت الإعلامية نجوى إبراهيم في تصريح خاص لموقع قناة صدى البلد، عن حقيقة اعتزالها: «ما حدث زلة لسان ولن أعتزل في الوقت الحالي».

حقيقة إصابة نجوى إبراهيم بالسرطان

وأشارت إلى أن حالتها الصحية في تحسن كبير، قائلة: «أهلي مش عارفين بالموضوع.. وأنا اتحسنت كتير الحمدلله وبشوف كل ردود الأفعال على السوشيال ميديا».

وكانت قد ردت الإعلامية والفنانة نجوى إبراهيم على منتقديها بمواقع التواصل الاجتماعي، قائلة: «أول مرة أقرأ تعليقات كتير جدًا على حاجة نزلت، يا نهار أبيض على اللي اتقال، ما تروحوا يا جماعة تتعالجوا».

نجوى إبراهيم نجوى إبراهيم

نجوى إبراهيم تنفعل بسبب الانتقادات

وتابعت نجوى إبراهيم في تصريحات إذاعية لها: «إنتوا عايزين إيه.. أعتزل؟.. ما ضروري الواحد يعتزل هو هيقعد طول العمر يكلمكم؟.. ممكن يعتزل بدري شوية، الأسبوع اللي جاي لأني اتخنقت.. مش على آخر العمر الواحد ياخد ده كله».

واستكملت: «الناس بتستكر على غيرها الابتسامة.. وليه كل الناس اللي بتضحك يبقى سعيدة وعندها ملايين؟.. قولوا الحمد لله ياريتنا نبقى زيه.. انتو إيه اللي يريحكم أعتزل قولولي.. عندي 80 سنة وغلبانة وعيانة وعندي سرطانات وعاملة 7 آلاف عملية وعندي سرطان وهعتزل وهموت قريب».

واختتمت الإعلامية نجوى إبراهيم قائلة: «هدوا نفسكم والنبي، أنا مش جاية أربي عيالي أنا جاية فرحانة بيكم ومبسوطة وبتشرف بكلامي معاكي.. حبوا بعض شوية».