رامي صبري يهاجم المهرجانات: «عمرها ما كنت نمبر 1.. ومشكلتي كانت في البوستر»

تحدث رامي صبري حول كواليس تحضير ألبومه الجديد الذي يحمل اسم «معايا هتبدع»، موضحًا أن اختيار أسماء الأغاني استغرق وقت كبير، وواجهوا مشكلة في البوستر.

تصريحات رامي صبري

قال رامي صبري إن المشكلة التي واجهها في ألبومه الجديد، هو البوستر، قائلًا: «الناس هتقرأ هتبدّع وتبقى تبدِع، الاتنين واحد، والأغنية عملها عزيز الشافعي ودخلت في الأخر خالص، قبل ما الألبوم ينزل بثلاثة أسابيع».

أضاف الفنان رامي صبري في تصريحات تلفزيونية له: «كنت صورت الفيديو الدعائي، وتبقى اسم الألبوم لسببين، أولهم أنها أغنية مهمة تشتغل في كل حتة بالليل، سواء كان فرح أو حفلة أو السهرات».

وقال رامي صبري أيضًا: «والأغاني بتاعتي بتبقى على السماعات كل يوم بالليل والناس سامعة صوتي، وكان لازم أخلي الألبوم باسم الأغنية عشان دخلت في الأخر ومتصورتش في الدعاية فمش عايزها تتظلم».

ألبوم رامي صبري 2023

تابع الفنان رامي صبري عن ألبومه الجديد في 2023: «قلت عايز أعمل حاجة جديدة، وأنا في الأستوديو اكتشفت إن ممكن أصور الألبوم كله إعلان، كل أغنية 40 ثانية وأنا المنتج، والفريق اللي شغال معايا قالوا لي الإعلان هيكون مكلف جدًا».

استكمل: «لأنك هتصور يومين، والموضوع متعب جدًا وتكاليفه عالية وممكن مترجعش تاني، لأن يوتيوب بيقلل الوصول للناس بعد 3 دقايق من الفيديو ويقلل الفلوس، ولقيت الموضوع داخل في حسابات ماليش علاقة بها لكن تمسكت بالفكرة حتى لو لم تكن مربحة جزء منها فني».

أضاف رامي صبري: «إحنا فنانين وعايزين نلبس ويكون شكلنا حلو ونغني حلو، بس في الآخر ييجي جزء بالورقة والقلم، وأنا عمري ما فكرت فيه ولا هفكر فيه».

رامي صبري رامي صبري

بدايات رامي صبري

قال رامي صبري إنه منذ بدايته في 2006 وحتى الآن يهتم بالصورة وجودة العمل الذي يقدمه، مضيفًا: «معنديش مشكلة أقعد سنة أعمل أغنية، ولما بسافر بره بحس إني بمثل بلدي».

استطرد في تصريحاته التلفزيونية: «إحنا في زمن دلوقتي كل حاجة سريعة، وكان لازم نشتغل من خلال السوشيال ميديا واستخدام أفضل تقنيات الصوت العالمية في تنفيذ ألبوم معايا هتبدع كما أحرص على الارتقاء بالأغنية، وأبذل مجهودات كبيرة».

وعن أغاني المهرجانات والراب، علق قائلًا: «موجودين من زمان ولكن كل 30 سنة بيحصل حاجات غريبة في المزيكا الناس تحبها لفترة وتنتهي، وأغاني المهرجانات لا تهدف سوى للرقص ولاتترك ذكرى لدى الجمهور ولا يصح أن تكون رقم 1 في مصر».

رامي صبري يرد على اتهام عمرو مصطفى بسرقة لحن «رقصة»: متهزرش معايا

كلمات أغنية يمكن خير لـ رامي صبري بعد تصدرها التريند