شيرين عبد الوهاب عن حلاقة شعرها : حسام كان عايزني أنزل بلبس البيت عشان أتطلق

قالت الفنانة شيرين عبد الوهاب، إن طليقها الفنان حسام حبيب، سبب لها أذى بعدما ظل يستفزها حتى قامت بحلق رأسها، حيث أصرت فيما بعد على تقديم حفل غنائي لها وهي حليقة الرأس حتى لاتصاب بناتها بالعقد.

وأضافت شيرين في تصريحات تلفزيونية: «تأذيت من نفسي أني طلعت أغني وشكلي كده بس أنا قوية وبتحمل ومكنش فيه حاجة ممكن أعملها عشان بناتي.. لما رجعنا بعد الطلاق البائن نكص عهده وعاد لممارساته مرة أخرى وبدأوا البنات يشوفوا نفس الخناقات ونفس التصرفات وكان بيتدخل في كل شيء وكل صغيرة وكبيرة لأنه إنسان فاضي معندوش شغل».

وأوضحت: «كرهني في عيشتي وبناتي.. وقت حلاقتي لشعري هو السبب فيها جالي في فندق الفورسيزون وقتها وأتخانق معايا وصالحني وقلتله أمشي دلوقتي لحد ما أهدى لكنه أصر على البقاء وقال لي انزلي معايا دلوقتي للمأذون عشان نطلق وقلتله يعني أنا شيرين عبد الوهاب أبقى نازلة في أوتيل أنزل بقميص نوم عشان أتطلق.. طيب ماتروح ياعين أمك تجيب الماذون في الأوتيل أو تقف زي الرجالة وتقول لي أنتي طالق وتمشي لكنه رفض وظل يستفزني لحد ما حلقت شعري بالماكينة».

وتابعت شيرين عبد الوهاب: «وبعد ما رجعلي شفت المر تاني معاه وكنا بعد الطلاق وفي إطار المحاولة للرجوع فتحنا شركة مساهمة مصرية ويرأس مجلس الأدارة بها حتى تنتج الأعمال لكن مافيش فايدة، وظل يتهمني أنني وراء هجوم الناس عليه بسبب سرقة أموالي، ورفع السلاح عليا وفضل يتهمني لحد ما أقترح صديق مقرب لي أن تطرح تلك الاسئلة عبر إنستجرام وان يتم الاجابة عليها عملتها عشان أبرأه لاني ست بنت أصول عشان يتجوز تاني.. وساعتها قا لي يابنت الأصول رفعتي رأسي ورأس أهلي».

وعن نفيها لبعض الأسئلة على إنستجرام، قالت: «صحيح كنت بقول له خد فلوس أنت بتساعدني كان يرفض لكن في المقابل كنت متولية مصروفات أهله ووالدته عبر شيكات دورية تذهب إليها كعائد لشهادة تم تخصيصها لمدة ثلاث سنوات على أن يتم توجيه العوائد لأسرته حتى الشقة التي يقميون بها الان دفعت فلوسها لحد آخر السنة ... وبالفعل حسام ماخدش فلوس بإيده لكن كنت بدفع لأمه عشان مش هتعرف تعيش ومش شغال».

وبسؤال شيرين عن استمرار حبها لحسام حبيب حاليا، ردت ساخرة: «حبته عقربه ما تقوم منه، أنا في حياتي لم أتعرض للأذى من أي شخص مثلما تعرضت لذلك معه.. ده إنسان قلبه أسود وفاضي وبيغتاب كل الناس».

نرمين الفقي ترد على شائعة خطبتها وشيرين عبد الوهاب في أحدث ظهور.. النشرة الفنية