صديقة الإعلامية شيماء جمال: جوزها كان بيحج كل سنة ولم تتركه علشان بنتها بتحبه.. فيديو

قالت علياء، الصديقة المقربة للإعلامية شيماء جمال، إن شيماء لم تلتق زوجته الأولى طيلة فترة زواجهما (6 سنوات)، مؤكدة أن الزوجة الأولى لم تلحظ على زوجها أنه كان يخرج بملابس معينة من بيته الأول ويرجع بغيرها.

مقتل شيماء جمال

وأضافت صديقة المذيعة شيماء جمال، خلال لقائها مع الإعلامية نهال طايل ببرنامج «تفاصيل» المذاع عبر قناة «صدى البلد 2»: «شيماء كانت بيتوتية بعد الحريق اللي حصل في البيت عندهم، وقعدت حوالي سنتين في البيت، وكانت بتطلع لايف من العربية أو البيت، وكانت بتخرج تتفسح أو تتمشى في الخمايل».

وأكدت أن صديقتها شيماء جمال، لم تكن تسمح لأحد بالاعتداء عليها، مستطردة: «شيماء مكانتش بتخلي حد يمد إيده عليها؛ كانت شخصية قوية وعنيدة حتى لو جوزها كان ممكن تأكله، وأنا مشفتوش عمره ضربها، كان ممكن فيه بينهم شتايم هو يشتمها هي تشتمه، ولم تحاول أن تتركه بسبب حب جنى ابنتها له، وأيمن كان بيحج كل سنة».

صديقة شيماء جمال

واستنكرت علياء صديقة المذيعة شيماء جمال، تخطيط الزوج للتخلص من شيماء خلال شهرين واستقدام أشخاص لمساعدته في هذا الأمر، مضيفة: «جبت منين القدرة والتفكير إنك تعمل ده؟، وانت اللي تروح تبلغ!؛ ده انت اللي رحت في أكتوبر قلت إن زوجتي الإعلامية شيماء جمال مختفية؛ وهو إللي كان بيدور معاهم».

ولفتت إلى أن القاتل أوهم المذيعة شيماء جمال بأنهما سيشتريان أضحية العيد، متابعة: «خدها لمزرعة فاضية وفيها مواشي ولو قتلتي القتيل فيها متسمعيلوش صوت؛ ولولا اعترافات السواق مكانش حد هيعرف شيماء فين، وقالت لكريم وخلود إنها نازلة تشتري أضحية مع أيمن، والكاميرات عند المزرعة جابته داخل هو وشيماء وخارج وحده، ولما لقيت أيمن مخطط الكلام ده كله عرفت إنها رخيصة عنده».

صديقة المذيعة شيماء جمال عن قاتلها: متجوزها شرعي وكانت بتحبه وبنتها بتقوله يا بابي.. فيديو

والدة المذيعة شيماء جمال تكشف تفاصيل الدقائق الأخيرة في حياة ابنتها